Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Kolesarjenje kot način življenja, tudi v Sloveniji?

14.5.2015

Kolesarstvo ima v Sloveniji dolgo in bogato tradicijo, vendarle pa se zdi, da v zadnjih letih doživlja še prav poseben razcvet. Mejniki se prestavljajo tako na rekreativni kot profesionalni ravni: Luka Mezgec je lani dosegel prvo slovensko etapno zmago na Giru, razmišlja se o kolajni v Riu 2016, letos na dirko po Sloveniji prihaja globalno bržkone najbolj znana ekipa Team Sky, Maraton Franja BTC City postaja vse bolj odmeven tudi izven Slovenije, po vrhu vsega pa bo Slovenija – tudi s svojo žensko profesionalno ekipo – letos gostiteljica prvih dveh etap Gira Rosa. Toda rezerve in neizkoriščeni potenciali še vedno o(b)stajajo.


avtorica: Lea Smrkolj


Ob vsaj petmestni številki rekreativnih kolesark in kolesarjev je po podatkih Kolesarske zveze Slovenije trenutno tudi 1500 registriranih kolesarjev, med katere poleg profesionalcev spadajo rekreativni kolesarji, ki se udeležujejo različnih tekmovanj. Skupno je registriranih 90 kolesarskih društev ali klubov. Kljub vsemu pa ima generalni sekretar Kolesarske zveze Slovenije (KZS) Aleš Kalan pri svojem delu obilo izzivov, s katerimi se mora (še) spopasti. Kolesarji na primer zelo redko nastopajo v reprezentančnem dresu, tako da so se pri KZS odločili za pristop, ki profesionalce v komunikacijo vključuje izven uradnih terminov, organizirajo pa tudi lastne dogodke, kakršna je recimo Velika nagrada Izole. »Aktivnosti poskušamo izvajati preko celega leta,« je povedal Kalan in dodal, da je to zelo pomembno tudi za sponzorska sodelovanja. Glede sponzorstev pravi, da je sicer pri nas čutiti apatijo pri vlaganjih glede na potencial. Veseli ga, da so možnost sodelovanja prepoznali pri podjetju Fructal, ki je v kolesarstvo vstopilo z blagovno znamko Frutabela. V Ajdovščini so reprezentantom, kot so Mezgec, Tanja Žakelj, Kristjan Koren, Luka Pibernik, Jan Polanc in ostali ponudili možnost, da sodelujejo pri razvoju novega okusa priljubljene rezine. »Za nas je bila to zelo zanimiva izkušnja. Gre namreč za proizvod, ki ga kolesarji potrebujejo, že sicer uporabljajo in tudi verjamejo vanj. K snovanju rezine smo povabili tudi mlajše kolesarje, saj jim želimo pokazati, kako pomemben je pristop k tovrstnim projektom. Danes na vrhunski ravni ni vedno dovolj le rezultat, ampak tudi druge aktivnosti,« je še povedal Kalan.

Na letošnji Dirki Po Sloveniji bo ob domači Adrii mobil (na sliki) med drugimi nastopil tudi Team Sky


Potenciali v povezavi s turizmom in sponzorstvi
Po Kalanovih besedah v Sloveniji obstaja tudi možnost kandidature in izvedbe svetovnega prvenstva za profesionalce, vendar pa ni dovolj le interes KZS: »Potenciale morajo prepoznati tudi v širšem gospodarskem okolju, predvsem turizmu. Slovenija je zelo razgibana, saj si zjutraj pod Alpami, popoldne pa že kolesariš ob morju. Takšne pokrajine ne najdeš nikjer, imamo ogromno primernih tras.« Na področju športnega in zelenega turizma Slovenijo prehiteva južna soseda Hrvaška, v kateri so se organizatorji kolesarskih dogodkov povezali s Hrvaško turistično skupnostjo.Ta v veliki meri financira oglaševanje in promocijo tamkajšnjega kolesarskega turizma. V Medjimurju so zgradili prvi specializiran kolesarski hotel, organizirajo maraton štirih otokov in še bi lahko naštevali, v njihovo profesionalno dirko po Hrvaški, ki sicer v marsičem zaostaja za dirko po Sloveniji, pa vlagajo skoraj desetkrat več finančnih sredstev. Če je v Sloveniji proračun okrog četrt milijona evrov, Hrvati štirikrat toliko namenijo zgolj za to, da si bo dirko mogoče ogledati v neposrednem prenosu na športnem TV-programu Eurosport. »Tudi dirka po Sloveniji bi lahko postala orodje ali platforma za turistično predstavitev države. Delamo na tem, da bi lahko omogočili televizijske prenose v letu 2016, saj bi s tem postali zanimivi tudi za tuje sponzorje. Slovenski trg pač prenese, kolikor prenese, prevelikih utvar si ne smemo delati,« je ob tem povedal direktor dirke Bogdan Fink iz kolesarskega kluba Adria Mobil.


Podjetje Adria Mobil že deseto tekmovalno sezono podpira istoimenski kolesarski klub iz Novega mesta. Klub, ki je v zadnjih letih organizacijsko in po rezultatih najboljša ekipa v tem delu Evrope, je po besedah Damirja Dominića iz podjetja Adria Mobil »postal nepogrešljiv ambasador blagovne znamke«, poznane po počitniških prikolicah, ki jih s pridom na poti uporabljajo tudi profesionalni kolesarji. »Na podlagi analiz dosežene publicitete ugotavljamo, da je klub v vsakem pogledu upravičil vložena sponzorska sredstva. Enako ali bolj pomembno je njegovo družbeno odgovorno delovanje,« je pojasnil Dominić.


Vsako leto več kolesarjev (in kolesark)
Na področju rekreativnega kolesarstva ni moč iti mimo Maratona Franja BTC City, ki obstaja od leta 1982, v zadnjih letih pa se glas o njem širi tudi izven meja Slovenije. Mednarodna kolesarska zveza (UCI) je prav na podlagi tega Slovencem zaupala organizacijo svetovnega prvenstva za kolesarje amaterje, ki je sovpadalo z vsakoletnim največjim kolesarskim praznikom. Franje se je lani v treh tekmovalnih dneh udeležilo okrog 8000 kolesarjev in kolesark, pri organizaciji pa je sodelovalo 1300 prostovoljcev. Po besedah vodje tekmovanja Gorazda Penka (lani v intervjuju za SiOL) je proračun tekmovanja med 320.000 in 350.000 evri. K uspehu in prepoznavnosti dogodka je izjemno pripomogla tudi vključitev podjetja BTC, ki je v kolesarstvu prepoznalo kot komunikacijsko orodje. Poleg Franje, kjer so glavni in imenski sponzor, so se pri BTC-ju lani v sodelovanju s kolesarskim društvom Rog Ljubljana in mestno občino Ljubljana odločili ustanoviti tudi prvo slovensko profesionalno žensko ekipo, poimenovano BTC City Ljubljana, ki so ji letos dodali še prvo šolo za mlade kolesarke na Slovenskem. Idejni oče projekta in trener kolesark je že omenjeni Penko, v njej pa nastopajo dekleta iz petih držav. Maja Oven, direktorica sektorja za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi pri omenjenem podjetju ter direktorica omenjene kolesarke ekipe, je povedala, da se je prepoznavnost znamke BTC City skozi šport v domači in tuji javnosti izjemno dvignila, njihova prizadevanja za večjo prepoznavnost kolesarstva in ženske kolesarske ekipe pa je bila opažena tudi v strokovni javnosti. Izjemno priznanje je že dejstvo, da se bo letos 3. julija najzahtevnejša ženska kolesarska dirka – t. i. Giro Rosa – prvič v 26 letih začela izven Italije. Kronometrskemu prologu v Ljubljani bo sledila prva etapa po s startom v Kamniku in ciljem v Ljubljani. Ovnova je svoj pogled že usmerila tudi v prihodnost: »Kolesarstvo ponuja številne potencialne za tranjnostni razvoj. Zgledujemo se po najboljših praksah, veseli nas porast kolesark.« Pri BTC-ju se strinjajo s skupno ugotovitvijo, da bi kolo moralo postati prva izbira mestne mobilnosti, kolesarjenje način preživljanja prostega časa, Slovenija pa turistična destinacija s prepoznavno kolesarsko kulturo.
 
Tekst je bil prvič objavljen v SPORTO magazinu št. 18 (april 2015).

     

ZADNJI ČLANKI

Snapchat v športu: letos bo glavni!

Najbrž se sprašujete, zakaj pišemo o Snapchatu in zakaj pravijo, da bo letos glavni. Ta hitro rast...
Več +

Začetki

Včasih se zdi, da so določeni pristopi inovativni, skok v preteklost pa pokaže, da temu ni vedno t...
Več +

Brez produkta na igrišču ni navijačev in ni sponzorske industrije

Navijače s športom druži strast in blagovne znamke želijo to povezanost unovčiti ... A kako dobro ...
Več +

Oditi (in nadaljevati) v slogu

V življenju športnika neizogibno pride trenutek, ko se je potrebno posloviti. Reči nasvidenje akti...
Več +

Med »digitalom« in marketingom ni razlik

To je izjava Kennyja Lauerja, podpredsednika za marketing in digitalni oddelek pri aktualnih NBA p...
Več +
Arhiv tiskanih izdaj