Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Trije načini, kako turistične organizacije uporabljajo športna sponzorstva

26.4.2016

Turizem je izredno tekmovalna industrija. Potrošnikom ne primanjkuje izbire in turistične organizacije iščejo načine, da svojo destinacijo dvignejo nad druge. Že nekaj let pri tem veliko vlagajo v marketing, kjer pri njihovih strategijah igrajo pomembno vlogo tudi športna partnerstva.

Avtor: Iain Sime

Kanadska pokrajina Alberta se je povezala z LA Kings.

Obstaja kar nekaj primerov, ko so turistične organizacije za doseganje svojih poslovnih ciljev izkoristile povezavo z atraktivnimi športnimi ekipami ali dogodki. Mehiška turistična zveza Visit Mexico tako sponzorira NBA ekipo Houston Rockets in MLB ekipo Toronto Blue Jays, bila pa je  tudi sponzor lanskoletnega boksarskega dvoboja Mayweather-Pacquiao. Bermudska turistična zveza zaradi bližine otoka regiji sponzorira več športnih subjektov v Novi Angliji, vključno z bostonskimi Red Sox. Glede na prepoznavnost in starost znamke destinacije lahko turistična zveza strateško izbere svoje partnerje in pripravi aktivacijsko strategijo, ki ji bo pomagala doseči zastavljene cilje. Regija, ki je na splošno poznana, a ljudje ne pomislijo nanjo kot na počitniško destinacijo, se lahko skozi sponzorstvo promovira kot takšna in o tem pouči potrošnike. Za destinacijo, ki je šele v razvoju, pa je prestižno znamčenje, ki bo dvignilo prepoznavnost njene znamke, lahko boljša izbira. V agenciji S&E smo preučili tri načine, kako lahko turistične organizacije sponzorstva uporabijo za svojo promocijo.

Dviganje prepoznavnosti za nove regije
Destinacije, za katere širše občinstvo morda še ne ve, lahko sponzorstvo uporabijo kot pomembno pridobitev v igri znamčenja, s pomočjo katere bodo svoje ime prenesle širšemu občinstvu. Ta pristop je ubral Azerbajdžan, ko je država postala sponzor španskega nogometnega kluba Atletico Madrid. Prek tega partnerstva je Azerbajdžan želel na svetovnem odru pokazati svojo prenovljeno podobo in se promovirati kot turistična destinacija ter pospešiti trgovanje s Španijo. Država je klub sponzorirala med letoma 2012 in 2015 in je veliko pridobila na prepoznavnosti, ko je Atletico leta 2014 zmagal v španskem prvenstvu in se uvrstil v finale UEFA Lige prvakov. Azerbajdžan je tako tudi pokazal, da je nogomet optimalna platforma za globalno komunikacijo. Za novo državo, ki obstaja šele od razpada Sovjetske zveze, je tako sponzorstvo  eden od načinov za promocijo svoje podobe v svetu. Podobno je lahko za novo podjetje, ki si želi povečati svojo prepoznavnost, sponzorstvo priznane znamke način, da doseže ta cilj.

Poučite popotnike, da se prebijete v njihovo zavest
Turistične organizacije se lahko sponzorstev poslužijo, da dosežejo ciljne skupine, ki jih želijo pritegniti. Od leta 2012 je Travel Alberta, turistična zveza kanadske pokrajine Alberta, sponzor NHL ekipe Los Angeles Kings. Provinca je sicer najbrž mnogim navijačem tega moštva že poznana, saj sta dve ekipi iz nje, Edmonton Oilers in Calgary Flames njegova konferenčna rivala. Vendar pa Alberta zanje najbrž ni prva izbira, ko pomislijo na počitniško destinacijo. Da bi torej dvignila svojo podobo turistične destinacije, se je Travel Alberta aktivirala tako, da je ljudi povezala s provinco. V času pogodbe z LA Kings je pripravila več aktivacijskih dejavnosti, vključno s prevzemom trga Nokia Plaza nedaleč od arene moštva, kjer je ustvarila Alberta Dome. Vanj so lahko navijači zašli pred ali po tekmah in sodelovali na različnih »postajah« z albertsko tematiko, vključno z interaktivnim videom Alberte. Travel Alberta je navijače LA Kings tudi spodbujala, naj pod oznako #VacationLikeaKing (počitnikuj kot kralj) objavljajo fotografije svojih izletov v Alberti, ki so bile nato prikazane na njihovi spletni strani, navijači pa so s tem sodelovali v nagradni igri za VIP pakete ekipe LA Kings. Z uporabo moštva Los Angeles Kings v številnih aktivacijah se je Alberta lahko predstavila kot turistična destinacija na trgu, kjer prej morda ni veljala kot takšna.

Ohranjanje turističnega denarja doma in vzbujanje ponosa pri domačinih
Za nekatere destinacije sponzorstvo ni toliko pomembno za privabljanje ljudi izven regije, temveč za ohranjanje turističnega denarja doma. Dobro znano je, da je ameriško zvezno državo Michigan ekonomska kriza močno prizadela in posledično imajo njeni prebivalci zdaj morda na voljo manj denarja za stvari, kot so počitnice. Michiganska turistična zveza Pure Michigan sponzorsko sodeluje s športnimi partnerji  znotraj svoje države. Tako so postali glavni sponzor dirke NASCAR v tej državi in že od leta 2012 sponzorirajo bejzbolske ekipo Detroit Tigers. Medtem ko moštvo občasno pokrivajo na nacionalni ravni, s čimer ima Pure Michigan priložnost za grajenje prepoznavnosti zunaj svojih državnih meja, pa večina navijačev ekipe prihaja iz Michigana. S trženjem domačemu občinstvu lahko Pure Michigan pritegne ljudi, ki iščejo cenovno ugodnejše počitnice v bližini doma, hkrati pa turistični denar obdrži v Michiganu. S sponzoriranjem domačih ekip Pure Michigan prav tako investira v svojo državo v času, ko ta močno potrebuje investicije, kar je lahko prikaz domačega ponosa in jim lahko med domačini pomaga ustvarjati zdravo podobo znamke.

Turistične zveze morajo še naprej delovati bolj kot znamke in ne kot državne ustanove. Podobno kot tradicionalnim sponzorskim kategorijam, na primer avtomobilski in finančni, lahko tudi turističnim organizacijam sponzorstva pomagajo predstaviti njihove edinstvene prednosti, dvigniti prepoznavnost destinacije ali vzbujati samozavest med obstoječimi strankami.
 
Ta prispevek je bil najprej objavljen v SPORTO magazinu št. 20, april 2016.
 

     

ZADNJI ČLANKI

V resnici je inovativnih znamk v svetu sponzorstev zelo malo

Zakaj je dostopnost podatkov spremenila industrijo, kaj vse obsega okolje e-športa ter zakaj je vk...
Več +

Narekovalec trendov, ki ve, kako in kje doseči (in vključiti) navijače

Čeprav z oznako »nacionalna« je NBA že dolgo veliko več kot le ameriška liga. Neprestano ustvarjan...
Več +

Kako tehnologija spreminja sponzorstva (in šport)?

Spremembe, ki jih prinaša tehnološki napredek, niso spremenile le načinov spremljanja športa, ampa...
Več +

Izzivamo predstavo, da je Juventus pomemben le za nogometne navdušence

Nogometni klub Juventus iz Torina je svoje navijače na začetku leta osupnil z novo drzno podobo, k...
Več +

Spletne strani in publikacije še imajo vrednost, čeprav manjšo kot nekoč

Jeramie McPeek je strokovnjak za digitalne komunikacije in družbene medije. V devetdesetih letih j...
Več +
Arhiv tiskanih izdaj