Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Snapchat v športu: letos bo glavni!

20.5.2016
Najbrž se sprašujete, zakaj pišemo o Snapchatu in zakaj pravijo, da bo letos glavni. Ta hitro rastoča aplikacija navijačem omogoča najboljši dostop do njihove priljubljene ekipe in jim dostavlja vsebine v resničnem času, ki jih ne morejo videti na drugih platformah družbenih medijev. Najboljši dokaz za njegov velik porast prihaja iz angleške Premier League, kjer je na začetku sezone 2015/2016 le 35 odstotkov klubov uporabljalo Snapchat, danes pa ga za nagovarjanje svojih navijačev uporablja že večina (15 klubov oz. 75 odstotkov).
 
Avtor: Marijan Palić

Snapchat je preprosta aplikacija v resničnem času, ki uporabniku daje »izkušnjo trenutka«. Pri njem je posebno to, da vsebino (»snape«) samodejno izbriše 24 ur po tem, ko je bila posneta. Vaši snapi so shranjeni v vaši »zgodbi« (Story) in se na Snapchatu prikazujejo kot enodnevni slideshowi, sestavljeni iz fotografij in videov, ki jih je uporabnik posnel v zadnjih 24 urah. Še ena prikladna prvina je možnost, da vidite seznam vseh uporabnikov, ki so čez dan naredili posnetek zaslona katere koli vaše vsebine.


 
Snapchat in »milenijci«
 
Zakaj »milenijci« obožujejo Snapchat? Ker na njem ni oglasov (vse temelji na vsebini) in ker lahko uporabniki preprosto preskočijo zanje manj zanimive objave s samo enim dotikom ekrana (»milenijci« ne marajo izgubljati časa, na kar kaže tudi vse večje število kratkih videov na vseh platformah družbenih medijev). Tako lahko uporabniki sami »izbirajo«, kaj si želijo ogledati, medtem ko Facebook, Twitter in Instagram, na primer, nemudoma prikažejo vso vsebino. Ker pa se pozornost povprečnega človeka nenehno skrajšuje, Snapchat postaja vse bolj priljubljen tudi med širšim občinstvom. Aplikacija privablja tiste, še posebej »milenijce«, ki trpijo za pojavom FOMO. In kaj je to? Gre za strah, da bi zamudili zanimiv dogodek, ki se v tem trenutku morda odvija nekje drugje (kratica izhaja iz angleškega »Fear Of Missing Out«), zaradi česar se uporabniki redno vračajo na Snapchat po še več »neponovljivih izkušenj«.
 
Zakaj bi nam bilo mar?
 
Vedno je treba biti pripravljen na spremembe in slediti trendom, še posebej na spletu. Kot profesionalni delavci v športu moramo poznati spletne navade navijačev. Trenutni trendi za leto 2016 napovedujejo porast Snapchata, to trditev pa lahko najbolje podpre število dnevnih ogledov videov na tej aplikaciji. Novembra 2015 je bilo teh 6 milijard na dan, število pa je januarja 2016 po podatkih spletne strani digitaltrends.com naraslo že na 7 milijard dnevnih ogledov. Za primerjavo: Facebook ima 8 milijard dnevnih video ogledov.
 
O priljubljenosti Snapchata govorijo tudi druga dejstva, povzeta po weplay.co. Polovica uporabnikov platforme je dnevnih (100 od skupno 200 milijonov), največ uporabnikov, okrog tretjino, je »milenijcev« (Twitter: 24 %). Začetna cena oglasov v aplikaciji, ki ustvarja tesne vezi z občinstvom, saj uporabnikom prinaša bolj osebno vsebino kot druga omrežja, je sicer še naprej precej visoka – 100.000 dolarjev, kar pa je še vedno sedemkrat manj kot je bila.
 
Lige sklepajo partnerstva
 
Ker uporaba Snapchata tako skokovito narašča, se vse več klubov in zvez vključuje v ustvarjanje tovrstne vsebine. Ekipe v ligah NFL, MLB, NBA in drugih po vsem svetu že uporabljajo Snapchat kot svoj družbeno-medijski kanal. Njihove »zgodbe« vključujejo vsebine iz ozadja, dogajanja pred in po tekmah, na treningih, potovanjih itd., prav tako prikazujejo odzive navijačev na tribunah in človeku dajejo občutek, da je tam in prisostvuje dogajanju.
 
Nekatere lige, na primer ameriška nogometna NFL, so v Snapchatu prepoznale veliko priložnost in s to hitro rastočo aplikacijo sklenile partnerstva. NFL, na primer, skupaj s Snapchatom tedensko pripravlja »zgodbe v živo«. Te vključujejo edinstvene pomembne trenutke nogometne igre. V nasprotju z večino zgodb v živo ti snapi prikazujejo tudi miks posnetkov, ki jih prispevajo navijači, in videe, ki jih liga pripravi posebej za Snapchat – pri čemer ima slednji pravico končne odločitve, kateri izrezki se bodo pojavili v posamezni zgodbi. To je sodelovanje, ki koristi obema stranema!
 
Kaj lahko ustvarimo?
 
Za ustvarjanje vsebin imate številne možnosti: vsebine iz ozadja, dogajanje pred, med in po tekmah, kvizi in interakcija, pogled s tribun, avtogrami, predstavitve novih igralcev, prevzemi itd. Za uporabo te aplikacije (in vključevanje občinstva!) morate biti ustvarjalni in se hitro odzivati, saj je pri Snapchatu najpomembnejša »izkušnja trenutka«. Prinaša namreč vsebine, ki se močno razlikujejo od tistih na Facebooku, Instagramu ali Twitterju. Kaj mislim s tem? Snapchat vam omogoča, da objavljate le vsebine iz resničnega časa; danes na njem ne morete objavljati fotografij ali videov, ki ste jih posneli včeraj. In to je »milenijcem« izredno všeč.
 
Na aplikaciji lahko celo promovirate svoje sponzorje, vendar bodite pri tem previdni. Če se tega namreč ne lotite na pravi način, lahko škodite svoji verodostojnosti; oglasi so eden od razlogov, da so se mladi z drugih družbenih omrežij preselili na Snapchat. Nekateri klubi v ligi NBA enega ali dva svoja snapa uporabijo za sponzorske vsebine, a so ti del zgodbe. In veste, da so najboljši oglasi tisti, ki jih ljudje ne dojemajo kot oglase. Najboljše za sponzorje je to, da nihče ne ve, kaj bo v naslednji objavi kluba. In če ta vključuje njihov izdelek, ga bodo uporabniki videli (snapi namreč zavzemajo celoten zaslon).
 
Zelo pomembno se je tudi zavedati, da med tekmami snemanje ni dovoljeno zaradi televizijskih pravic (ne povsod, veliko lig pa ima v tem primeru stroge omejitve). Zato mnoge nogometne in košarkarske ekipe med svojimi tekmami posnamejo le fotografije in jim dodajo kratka sporočila.
 
Vsaka platforma družbenih medijev je drugačna in medijski strokovnjaki znamk se jih morajo lotevati z različnimi pristopi ter na vsaki objavljati unikatne vsebine na različne načine, če želijo, da bodo navijači/uporabniki znamki sledili na vseh platformah. Direktor digitalnih medijev pri ekipi San Francisco Giants, Bryan Srabian, meni, da je tovrstni pristop izjemno pomemben: »Treba je resnično razumeti svoje navijače in kaj pri njih deluje, kajti pride do pomembnih edinstvenih trenutkov, ko imaš le eno priložnost, da nekaj deliš z občinstvom, in se moraš odločiti, ali boš za to uporabil Vine, Instagram ali kaj drugega.«
 
Priporočeno je imeti eno osebo, ki ima polni dostop do igralcev, trenerjev, osebja in tribun. To ne more biti nekdo, ki je zadolžen za vse račune na družbenih medijih, saj Snapchat ponuja »izkušnjo trenutka« in zato zahteva ustvarjalnost v resničnem času. Ta oseba mora biti ustvarjalna in mora dobro vedeti, kaj lahko objavi in česa ne. Izogibati se je treba dolgim objavam z veliko besedila.
 
Klubi v regiji, ki uporabljajo Snapchat
 
Snapchat v Jugovzhodni Evropi ni tako zelo priljubljen, nekateri inovativni klubi so na njem aktivni, mnogi pa tega nepoznanega področja niti ne nameravajo raziskati. Lepo je videti, da so KHL Medveščak, Nogometna zveza Slovenije, Smučarska zveza Slovenije ter nogometni klubi Olimpija, Rudar Velenje in Lokomotiva Zagreb pokazali zanimanje za to platformo. In vsi na njej dobro delujejo. Zanimivo je bilo videti prevzem vajeti igralca Stefana Giliatija pri KHL Medveščak med njihovo potjo v Rusijo. Navijači so dobili priložnost vpogleda v veliko stvari, ki so jim običajno nedostopne.
 
Hrvaški košarkar Tomislav Zubčić, ki trenutno igra pri klubu Oklahoma City Blue, je ravno tako zelo aktiven na Snapchatu in je najbrž celo prvi Hrvat, ki ga uporablja.
 
Snapchat je nedvomno najboljša aplikacija za športne navdušence, saj lahko z njegovo pomočjo tekme opazujejo z novega vidika, s celega stadiona, iz slačilnic in prostora ob igrišču pa vse do tribun. Ogledajo si lahko celo, kaj igralci počnejo pred in po tekmah ter tako dobijo občutek, da so del ekipe!
 
Začnite ga uporabljati, kajti letos bo Snapchat glavni!
 
Ta prispevek je bil najprej objavljen v SPORTO magazinu št. 20, april 2016.
Foto: Getty Images
     

ZADNJI ČLANKI

Snapchat v športu: letos bo glavni!

Najbrž se sprašujete, zakaj pišemo o Snapchatu in zakaj pravijo, da bo letos glavni. Ta hitro rast...
Več +

Začetki

Včasih se zdi, da so določeni pristopi inovativni, skok v preteklost pa pokaže, da temu ni vedno t...
Več +

Brez produkta na igrišču ni navijačev in ni sponzorske industrije

Navijače s športom druži strast in blagovne znamke želijo to povezanost unovčiti ... A kako dobro ...
Več +

Oditi (in nadaljevati) v slogu

V življenju športnika neizogibno pride trenutek, ko se je potrebno posloviti. Reči nasvidenje akti...
Več +

Med »digitalom« in marketingom ni razlik

To je izjava Kennyja Lauerja, podpredsednika za marketing in digitalni oddelek pri aktualnih NBA p...
Več +
Arhiv tiskanih izdaj