Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Kaj prinaša »predkonferenčna« jesenska izdaja SPORTO magazina?

27.10.2016

V oktobrski izdaji (št. 21) med drugim o vedno večjem obratu v individualizem, ki ga podjetja kot so Amazon in glasbena industrija že dodobra izkoriščajo, in se mu vedno bolj poskušajo prilagoditi tudi v športni industriji. Pišemo tudi o tem, zakaj potrebujemo več marketinga v športnem marketingu, spoznali boste sodelovanje IBM-a in Wimbledona ter digitalni svet košarkarskega kluba Chicago Bulls ter dve globalno odmevni marketinški akciji, britansko kampanjo »To dekle zmore« in kampanjo Orangea med evropskim nogometnim prvenstvom, ki je v ospredje postavila navijača. Včasih lahko kampanja sledi spontani objavi, kot v primeru Ivana Rakitića in Domaćice, tehnologija in trendi v družbenih medijih pa še naprej skrbijo za nenehno spreminjanje športnih platform.

Na naslovnici je tokrat Michael Phelps, ki ga zastopa agencija Octagon. 
 
»Pošiljajmo različne vrste sporočil različnim vrstam občinstva,«
pravi Matt Rogan, izvršni direktor pri agencijah Two Circles in ESP Properties ter osrednji gost SPORTO 2016, in ponudi tri nasvete športnim organizacijam za grajenje močnega tržnega produkta; prvič, razumevanje svojega občinstva, drugič, razvoj tržnega modela, ki omogoča, da občinstvo nagovarjate in poslušate kot posameznike, in tretjič, razumevanje pravic, ki jih imate kot imetnik pravic. Preberite še, kako pomembno je podatke o strankah shranjevati na enem mestu, in da je »z marketinškega vidika vsekakor mogoče v trženje vključiti več načrtovanja in manj izvedbe.«

»V moškem športu je zaradi visokih vložkov dostop do talentov omejen«,  
vključitev v rastoči svet ženskega športa blagovnim znamkam svetuje Tanya Joseph, direktorica poslovnih partnerstev pri organizaciji Sport England, britanska marketinška osebnost leta 2015. Kampanja »To dekle zmore« (»This girl can«) je bila zasnovana na podatkih, po katerih je imelo tričetrt žensk željo, da bi se več ukvarjale s športom. Kampanja je prejela več kot 60 mednarodno uglednih priznanj in je s 37 milijoni ogledov uspešno spodbudila ženske k športnemu udejstvovanju ter močno odmevala tudi globalno. Še podrobneje bo razkrita na SPORTO 2016.

Kampanja This Girl Can bo predstavljena tudi na konferenci SPORTO 2016.
 
»Olimpijski ciklus je najboljša priložnost za uveljavljenje manjših sponzorjev,«
drugače kot mnogi razmišlja Cliford Bloxham, podpredsednik področja zastopanja športnikov pri Octagonu in gost SPORTO 2016. Z izkušnjami sodelovanja z Michaelom Phelpsom, Stephenom Curryjem, Danielom Sturridgem in drugimi zvezdniki Cliford Bloxham tudi na polju osebnih sponzorstev športnikov v ospredje postavlja vsebino, pravi, da lahko iskrenost pri prepoznavnosti kdaj tudi nadomesti uspešnost in svetuje športnikom, da se morajo zavedati, da so na lovu za sponzorskimi pogodbami v konkurenci z drugimi akterji iz sveta zabave, in tistim manj uveljavljenim, naj bodo razumni pri honorarjih.
 
Leto olimpijskih iger v Riu in evropskega nogometnega prvenstva v Franciji
Svoje poglede na razvoj področja marketinga in sponzorstev v povezavi z olimpijskimi igrami sta za SPORTO magazin delila Thomas van Schaik (Olimpijski komite Nizozemske, pred tem globalni direktor znamke pri Adidasu) in Nicholas Meacham (Sports Pro). »Športniki imajo največji vpliv. Če se želite povezati z navijači, morate to storiti skupaj z in prek svojih športnikov,« nacionalnim olimpijskim komitejem na srce polaga Thomas van Schaik. Olimpijske igre svoje privlačnosti s skoraj izključno pozitivnimi zgodbami niso izgubile, nadaljnji porast vpliva družbenih medijev in odzivnega marketinga sogovornikov ne preseneča, še več lahko izveste o pogledu na odmevnost osebnih zgodb in uveljavljanju Pravila 40.

V ospredju sponzorskega pristopa francoske telekomunikacijske skupine Orange med evropskim nogometnim prvenstvom je bil z neposrednim nagovorm »Orange vas podpira« navijač (»Biti navijač je enako pomembno kot biti nogometaš.«) in glede na indeks agilnosti blagovnih znamk je bil Orange tudi najučinkovitejši sponzor UEFA EURO 2016. Preberite, kako so se spreminjale barve Eifflovega stopla in kateri so bili preostali pristopi Orangea.
 
Rio 2016 v Sloveniji
Spoznajte načine aktivacije sponzorjev slovenske olimpijske reprezentance med igrami v Riu. Poleg njih smo še dva najaktivnejša sponzorja paraolimpijske reprezentance vprašali, katere glavne aktivnosti so izvedli in s katerimi največjimi izzivi so se pri tem soočili.


Poletje 2016 so zaznamovale tudi olimpijske in parolimpijske igre v Riu.

Judo v družbi velikih
Judo in zlata medalja Tine Trstenjak je poskrbel za preboj »manjših« športov na lestvice največje TV-gledanosti med aprilom in oktobrom, kjer je znova kraljeval nogomet – na vrhu je polfinale EURA med  Francijo in Nemčijo.Kakšni pa so izzivi in marketinški potencial za mednarodni judo? Je lahko šport s prepletom tradicionalnih vrednot in sodobnih pristopov na še ne prenasičenem trgu nova zanimiva platforma za podjetja?

Kampanja sledila spontani objavi
Ko se najde skupna točka športnega zvezdnika in podjetja, se jo splača izkoristiti, pa čeprav gre le za spontano objavo nogometnega zvezdnika. Hrvat Ivan Rakitić je na družbenih omrežjih delil fotografijo, kako v družbi soigralcev iz Barcelone, Neymarja in Douglasa, uživa v piškotih Domaćica. Za SPORTO magazin smo nekaj besed spregovorili s predstavniki podjetja Kraš.

Tehnologija na tujem in doma kot pomoč pri pripovedovanju zgodb
Pogovarjali smo se s Samom Seddonom iz IBM-a, ki je razkril nekaj skrivnosti dolgoletnega sodelovanja z Wimbledonom, in povedal, da so se s superračualnikom Watsonom, ki je v Wimbledonu skrbel za kognitivni upravni center, na grand slam turnirju US Open pa vas napotil do prave stojnice s pijačo, šele dotaknili površja kognitivne tehnologije. Veliko se učijo od uporabe tehnologije pri ligi MLB in so specialisti za spajanje tradicije z napredkom, saj njihov športni portfelj vključuje tudi golf turnir Masters, ki na prizorišču prepoveduje uporabo mobilnih telefonov. Sam Seddon verjame, da bo v prihodnje ogromno priložnosti v podatkih, pridobljenih s tehnologijo na športnikih in njihovi opremi.
 
Preberite še članek Iana Simea iz kanadske agencije S&E, kako v mobilne aplikacije sponzorske aktivnosti vključujejo v ameriških profesionalnih ligah, pa naj si bo s križanjem aplikacij, programi zvestobe ali omogočanjem vsebin, ki jih ustvarjajo navijači, in intervju z Lukom Dukichem, v Beogradu rojenem vodji digitalnih vsebin pri Chicago Bulls, kjer so z Vine serijo #BMOVINEABULLS poskrbeli za digitalno vsebino leta v ligi NBA. »Najboljši del našega posla je, da ne vemo, kaj nas čaka v prihodnosti,« nam je med drugim povedal Dukich in poudaril pomembnost pripravljanja digitalnih vsebin tudi za lokalno okolje.

V pogovoru z vodjo digitalnih vsebin pri Chicago Bulls nismo mogli brez vprašanja o legendah.
 
Najhitreje rastoče družbeno omrežje Snapchat ima 60% uporabnikov starih med 13 in 24 let, ameriška NBC si je Snapchat izbrala za prvo platformo, ki ni v njeni lasti in kjer je dovolila objavo olimpijskih vsebin, kopico marketinških možnosti ponujata najnovejša kanala Snapchata, Live Stories in Discover. Enega najinovativnejših profilov v Sloveniji ima Val 202, za SPORTO magazin je spregovoril eden njegovih glavnih ustvarjalcev, Matej Praprotnik.
 
V novem magazinu tudi pregled Facebook in Twitter lestvice športnikov in klubov doma ter v regiji ter ostale skrivnosti in nasveti za učinkovito delovanje v športni industriji. Prejmejo ga udeleženci SPORTO konference (ki bo letos potekala 17. in 18. novembra), izide pa tudi kot priloga aktualne številke Marketing magazina. V kolikor bi želeli svoj izvod, nam pišite na info@sporto.si.

Fotografije: Getty Images

     

ZADNJE NOVICE

Ne zamudite najugodnejše prijave za SPORTO 2017, spoznajte nova govorca

Zadnji dan, ko je na voljo najugodnejša “early bird” cena za SPORTO 2017 sta se zasedbi štirih vrh...
Več +

Na SPORTO 2017 tudi SAP, tehnološki inovator v športni industriji

Proizvajalec programske tehnologije SAP se je povezal z nekaterimi vodilnimi športnimi znamkami – ...
Več +

The Open privržence golfa navdihuje že več kot 150 let

Malcolm Booth, R&A, je odgovoren za prodajo, marketing, znamčenje ter digitalne strategije pri naj...
Več +

Malph Minns - 2. del intervjuja s SPORTO govorcem

Malph Minns, nekdanji direktor komercialnih partnerstev pri kolesarski ekipi Team Sky in ustanovit...
Več +

SPORTO 2017 govorec - INTERVJU z Maikom Matischakom

Čeprav z oznako »nacionalna« je NBA že dolgo veliko več kot le ameriška košarkarska liga. Nepresta...
Več +
Arhiv novic