Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

SPORTO 2016: Podatki, grajenje avtentičnosti in izkoriščanje veščin 21. stoletja

5.2.2017
Aktivnosti za SPORTO 2017 se počasi začenjajo, a preden se osredotočimo na sledenje in prispevanje k najnovejšim trendom v športnem poslu, je tukaj 360-stopinjski pogled na zadnje dogajanje v (S)Portorožu. 13. izvedba mednarodne konference, ki na enem mestu tradicionalno združuje poslovne in športne blagovne znamke, agencije in medije, je znova povabila nekatera najpomembnejša imena iz sveta športne industrije in ponudila priložnost za mreženje ter izmenjavo idej, izkušenj in znanja.
 
Med gosti so bili vodilni predstavniki globalno prepoznavnih agencij in podjetij; ESP Properties, Octagon, Activative, Sport England, British Gas, Sponsorship Coach, in marketinški strokovnjaki iz regije, ki so jih zastopali predstavniki iz podjetij Frikom, Lidl Slovenija, Eles, Val 202 in Telekom Slovenije. Od znamk v svetu športa so se SPORTU tokrat pridružili Southampton FC, Ironman, Budimpešta 2024 – olimpijska kandidatura, HK Slovan Bratislava, HNK Hajduk Split, posebni gost pa je bil najboljši smučarski skakalec v sezoni 2015/2016 Peter Prevc.
 
Nekaj podatkov o mednarodni konferenci o marketingu in sponzorstvih v športu SPORTO 2016 smo zbrali v spodnji grafiki.



Osrednji gost SPORTO 2016 je bil Matt Rogan, ustanovitelj Two Circles in izvršni direktor ESP Properties, ki je prepričan, da šport pri premiku k posamičnem nagovarjanju potrošnikov lovi zadnji vlak. Po njegovem mnenju zbiranje podatkov počasi pridobiva vlogo, ki si jo zasluži. »Če na pameten način združimo dve ali tri baze različnih podatkov in s pravimi ljudmi komuniciramo ob pravem času, lahko ustvarimo neverjetne stvari, nedosegljive za npr. podjetja s potrošniškim blagom in prodajalce; šport te namreč zadene naravnost v srce. Športni posel v tem pogledu zaostaja, vendar ko se bo ta način stabiliziral, je lahko pri osebnem komuniciranju precej učinkovitejši od vseh ostalih industrij.« Matt Rogan je nagovoril športne organizacije, predvsem manjše, naj dobro razmislijo, preden sklepajo tradicionalne medijske dogovore. Morda lahko svoj šport ali športno blagovno znamko na trgu bolj učvrstijo z drugačno medijsko distribucijo in pri tem pridejo do kopice pomembnih podatkov. »Če že razmišljamo o prenosu našega športnega dogodka, razmišljajmo, da bo ta bolj ozko usmerjen. Poskušajmo z usmerjeno komunikacijo najti naše ciljno občinstvo. Platforme so na voljo in taki prenosi so lahko izredno poceni.« Matt Rogan je še poudaril, da »potrebujemo povsem drugačne veščine v našem poslu, da bi ga lahko dvignili na naslednji nivo in tekmovali s preostalimi branžami.« To bi pomenilo, da lahko »šport končno dokaže umetnost učinkovite izvedbe, česa je zares sposoben, in da se nanj, glede na preostale marketinške veje, ne bo več gledalo s skepticizmom.«



Tanya Joseph, direktorica poslovnih partnerstev pri Sport England, je na čelu globalno nagrajene kampanje »To dekle zmore«, ki je spremenila pogled na vključenost žensk v šport in jih veliko uspešno spodbudila k aktivnejšemu življenjskemu slogu. Poudarila je pomembnost načina, s katerimi so v kampanji nagovorili svoje občinstvo: »Za nas je bilo izrednega pomena, da smo pripravili kampanjo, kjer ženskam nismo pridigali. Želeli smo jih preplaviti z dobrimi občutki in se izogniti temu, da bi zveneli kot vsaka vladna kampanja. Pomembno je bilo, da smo sproščeni in uporabljamo pristni humor, da se pogovarjamo z ženskami na način, kot se pogovarjamo s svojimi prijateljicami. To jim je bilo všeč in zato so našo kampanjo sprejele pozitivno.« Vse temelji na razumevanju. »To dekle zmore« podeljuje ženskam glas, naj bodo to profesionalne športnice ali tiste, ki se želijo šele vključiti v svet rekreacije. Kot primer se je Tanya Joseph postavila v njihovo kožo: »Pogovarjajte se z nami, kot z resničnimi ljudmi, tako, da se počutimo pomembne. Razumite, kaj so naše ovire; poskušajte razumeti, zakaj kaj želimo storiti in zakaj se česa izogibamo. Pomagajte nam na poti ...«



Clifford Bloxham, podpredsednik področja zastopanja športnikov pri Octagon UK, ima že več kot 30 let izkušenj pri delu z osebnimi znamkami svetovnih športnih zvezd, med drugim tudi z največkrat ovenčanim športnikom na olimpijskih igrah, plavalcem Michaelom Phelpsom. Realnost po mnenju Clifforda Bloxhama je, da ne more biti vsak športnik zvezda in ne more vsak osvajati lovorik, a pri majhnih stvareh lahko vsak od športnikov izstopa: »Najpomembneje je, da so športniki zvesti samim sebi. In da se poskušajo dvigniti iz množice. Morda s kakšno malenkostjo. Lahko se na primer vsakemu zahvalijo ob koncu tekmovanja, to je še kar redko. Ne more vsak osvajati lovorik, a vsak lahko reče hvala ali podari pobiralcu žog kakšno malenkost.« Treba se je zavedati globalnega pomena športa nadaljuje Clifford Bloxham: »Če se kakšna država odloči, da ne bo sodelovala v športnem poslu, ali pa da ta posel za njihov trg ni pomemben, ima to lahko širok negativni vpliv. Nič ni več regionalno v današnjem svetu; vse je globalno.« O pomembnosti platforme, ki ponuja stičišče različnih idej, pa pravi: »Najpomembneje v športnem poslu je, da se vselej lahko učiš od drugih. Način, ki ga uporabljate v Sloveniji, lahko koristi našemu delu v Angliji ali v Ameriki. Nihče ne ve vsega. Takoj, ko misliš, da veš vse, si že izgubil.«



Toby Hester, stari znanec in prijatelj SPORTO konference, ustanovitelj in direktor svetovalnega podjetja Sponsorship Coach (potem ko je prej sodeloval pri globalnih velikanih, Castrol, T-Mobile in Coca-Cola) se je na SPORTO prizorišče vrnil z nasveti športnim organizacijam oziroma lastnikom pravic, kako uspešno pristopiti k sponzorskim partnerjem. Vse se začne z zanimanjem za blagovno znamko sponzorja in veliko lahko športna organizacija razišče, še preden se začne pogovarjati o potencialnem sodelovanju. »Če pokažemo naklonjenost do njih in do njihove blagovne znamke, potem se bodo lažje začeli pogovarjati z nami. Takoj, ko začnemo komunicirati, že imamo odnos. In prav odnos je tisto, kar si želimo imeti; med blagovnimi znamkami, lastniki medijskih pravic in agencijami. Gre za vzdrževanje razmerja in to predstavlja bistvo sponzorstva«, je prepričan Toby Hester.
 
Jeremyja Edwardsa, direktorja vsebin in svetovanja pri Activative, so navdušile nekatere sponzorske aktivacije pri največjih športnih dogodkih leta 2016: »Pri olimpijskih igrah v Riu mi je bilo najbolj všeč, da so nekatera podjetja sredi kampanje uspela spremeniti njen ton in so uspešno vključila občutke lokalnega okolja v Braziliji. Pri aktivacijah globalnih dogodkov je to izrednega pomena, saj se ljudje velikokrat čutijo oddaljene od globalnih blagovnih znamk, ki sponzorirajo največje dogodke. Pomembna je povezanost z navijači, ki hodijo na stadione, treba je razumeti, kakšne so njihove skrbi ter kakšna je njihova realnost.« Tehnologija je ključen del sponzorskih aktivacij in trendi sprememb bodo vedno hitrejši, meni Jeremy Edwards. Potem, ko je imela industrija 150 let časa za perfekcijo tiskanih oglasov, ima zdaj le nekaj mesecev za učinek na novejših in spreminjajočih se platformah, kot so Snapchat, WeeChat, Instagram ipd. Vsi vpleteni se moramo zavedati tega, je še dodal Jeremy Edwards. »Morali bomo na novo razmisliti, kaj pomeni priti do popolnega izdelka, saj ne moremo priti do enakega nivoja znanja, veščin in spretnosti v dveh mesecih, za kar so imeli prej filmski ustvarjalci, režiserji, producenti, igralci in strategi nekaj desetletij časa.«


 
Matej Praprotnik, pomočnik direktorja Radia Slovenija za strategijo, je predstavil, kako Val 202, kot del RTV Slovenija medijski partner pri projektu Rio 2016, uspešno izkorišča medijsko konvergenco in kako med drugim uporablja Snapchat pri doseganju novih ciljnih skupin. Da bi postali uspešni soustvarjalci digitalnega sveta Matej Praprotnik svetuje: »Za delo v digitalnem je treba najeti profesionalce, ki vedo, kako se digitalni svet in družbena omrežja obnašajo in spreminjajo, in ki lahko predvidijo, kakšne bodo te spremembe tudi v prihodnje. Najemite usposobljene ljudi, saj boste skupaj z njimi soočili ideje in prišli do aktivnosti, pomembnih za vašo blagovno znamko. Za to, da imaš učinek na svoje občinstvo in vplivaš na družbo, potrebuješ profesionalce.«


 
Southampton F.C., klub iz slovite Premier league, je bil po sezoni 2014/2015 v letnem poročilu Brand Finance Football 50 prepoznan kot najhitreje rastoča nogometna blagovna znamka na svetu. Delovanje na digitalnem področju izjemno inovativnega kluba je predstavil direktor marketinga James Kennedy. Na vprašanje, kaj se skriva za idejo o postavitvi kreativnosti in navijačev v središče projekta, je odgovoril: »Pomembno je imeti navijače v središču. Razumeti, kaj potrebujejo, kako razmišljajo, kako delujejo in kako komunicirajo. To je bil naš način. Razumeli smo naše navijače in ustvarili nekaj za njih. Ko znanosti in podatkom dodaš kreativnost, lahko nastanejo izjemno zanimive stvari.«
 
Še več intervjujev z gosti SPORTO 2016 lahko najdete na našem YouTube kanalu. Za pregled objav v živo ter dogajanja s konference na Twitterju uporabite #sporto2016. Povzetki predavanj in diskusij bodo objavljeni v publikaciji SPORTO 2016 Summaries, ki bo na voljo skupaj z naslednjo številko SPORTO magazina.

Hvala, ker ste del SPORTO konference, in se že veselimo naslednjega srečanja z vami. Spremljajte nas tudi na poti do #sporto2017.
 
     

ZADNJE NOVICE

Malph Minns - 2. del intervjuja s SPORTO govorcem

Malph Minns, nekdanji direktor komercialnih partnerstev pri kolesarski ekipi Team Sky in ustanovit...
Več +

SPORTO 2017 govorec - INTERVJU z Maikom Matischakom

Čeprav z oznako »nacionalna« je NBA že dolgo veliko več kot le ameriška košarkarska liga. Nepresta...
Več +

Branje SPORTO 2017 govorca - INTERVJU z Malphom Minnsom

Zakaj je dostopnost podatkov spremenila industrijo, kaj vse obsega okolje e-športa in kako je ta p...
Več +

Branje iz SPORTO magazina št. 22 - INTERVJU Manfredi Ricca

Nogometni klub Juventus iz Torina je svoje navijače na začetku leta osupnil z novo drzno podobo, k...
Več +

SPORTO 2017: Najavljamo prve goste

Natanko šest mesecev pred konferenco SPORTO 2017, letos bo potekala 16. in 17. novembra, najavljam...
Več +
Arhiv novic