Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Današnje tehnološko napredno potrošniško okolje zahteva dinamičen model korporativnega sponzorstva

28.6.2017
Dragan Perendija, Andrej Kandare
 
Proizvajalec programske tehnologije SAP širi svoja sodelovanja v svetu športa in zabave. Povezal se je z nekaterimi vodilnimi globalnimi športnimi znamkami – s klubi Manchester City, Bayern München, San Francisco 49ers, New York Yankees, profesionalnimi ligami NHL in NBA in drugimi –, da bi lahko prikazal svoje tehnološke sposobnosti. O potencialu in vplivu tehnologije ter strategiji pristopa pri delu s športnimi organizacijami smo se pogovarjali z Bjoernom Ganzhornom in Achimom Ittnerjem.



Živimo v svetu, v katerem tehnologija in digitalizacija igrata vse pomembnejšo vlogo. Bjoern Ganzhorn, vodja globalnih sponzorstev pri SAP-u, je za SPORTO pojasnil idejo o vzajemno koristnem odnosu med podjetjem in njihovimi sponzorskimi partnerji ter njihova vodila »Avtentično«, »Globalno, a lokalno« in »Trajnostno«. »Sponzorski partnerji morajo dejansko uporabljati izdelke in storitve, ki jih promovirajo. Če produkti niso prikazani, to nima poslovnega smisla. Avtentičnost goji kredibilnost, kredibilnost spodbuja zaupanje, partnerstvo, ki temelji na zaupanju, pa največ prinaša obema stranema,« je Ganzhorn pojasnil prvo vodilo »sponzorstva 2.0«.
 
»Današnje hitro spreminjajoče se in tehnološko napredno marketinško in potrošniško okolje zahteva dinamičen model korporativnega sponzorstva, ki presega preprosto in težko opravičljivo umeščanje izdelkov na osnovi pogodb. Globalno relevantne, prepričljive in z znamko povezane zgodbe partnerstvu prinašajo večjo sporočilnost, večji učinek in trajnejše koristi. In prava pot do trajnosti so raznolika partnerstva, ki pokrivajo omenjeni prvi dve vodili in odpirajo dodatna področja za ustvarjanje dobička,« je dodal Ganzhorn. Ob tem je pojasnil strategijo in pristop pri sodelovanjih: »Našim partnerjem ne pomagamo le na igrišču, stadionih in v pisarnah, temveč jim omogočimo tudi globje doživeti znamko SAP, spoznati vrednost naših izdelkov in storitev ter nato pristno deliti skupno zgodbo. To je veliko bolj navdihujoče kot le umestitev logotipa. Gre za skupni trud.«

 

»Klub in družba se morata odločiti, kako želita uporabiti tehnologije »povezanega stadiona«. Možno jih je uporabiti v kontekstu varnosti ali pa za bolj posamezniku prikrojeno navijaško izkušnjo.«


 
SAP sicer sodeluje tudi s številnimi ambasadorji in nedavno so svojo ekipo okrepili s teniško zvezdnico Angelique Kerber, ki pri svojih pripravah na dvoboje skupaj s trenerjem uporablja posebno SAP-ovo teniško aplikacijo. Ambasadorje dinamično vključujejo v aktivnosti in njihova mnenja uporabljajo pri razvoju novih aplikacij; poleg Kerberjeve sta med ambasadorji na primer tudi strokovna komentatorja Grant Hill, nekdanji zvezdnik NBA,  ter NHL strokovnjak in član »Dvorane slavnih« Eddie Olczyk.
 
Statistike za navijače v živo, »povezani« stadioni in prihodnost

»Profesionalni šport je kot vsak drug posel na najvišji ravni zelo tekmovalen,« ugotavlja Achim Ittner, vodja poslovnega razvoja za šport pri SAP-u. »Naša tehnologija ekipam in organizacijam daje pomemben vpogled, da lahko hitreje sprejemajo boljše odločitve. To se nanaša na športne klube – z vidika strokovnega vodstva –, ki želijo bolj personalizirano vodenje treningov, rekrutiranje igralcev na podlagi podatkov in preprečevati poškodbe, s poslovnega vidika pa vedeti več o svojih navijačih, da jim lahko zagotavljajo boljšo izkušnjo.« In seveda so se tudi potrebe navijačev in celotno spremljanje športa v zadnjih letih močno spremenile. Še pred desetletjem so ljudje šport večinoma spremljali v živo na prizoriščih ali pa v udobju svojih domov pred televizijskimi zasloni. Zdaj imajo športni navdušenci stalen dostop do statistične izkušnje v živo, kar še povečuje pomen podatkov v resničnem času v tej industriji in njihovo povezavo z obnašanjem navijačev v 21. stoletju. Eden novejših SAP-ovih projektov je bilo sodelovanje z ligo NBA, ki je vključevala obdelavo in nadgradnjo 65 let podatkov o zgodovini lige in igralcih. »Statistični podatki v preteklosti med dogodki niso igrali pomembnejše vloge. Eden glavnih razlogov za to je povsem preprost: niso bili na voljo v resničnem času in poročevalci so se sami odločali, kdaj jih bodo navajali. Z vpeljavo statističnih podatkov v resničnem času in aplikacij na mobilnih zaslonih pa lahko danes vsakdo do njih dostopa v resničnem času. Navijači s pomočjo kanalov družbenih medijev ustvarjajo in uporabljajo vsebine, kadarkoli hočejo. Vse lažje se jim je preleviti v trenerje, saj so jim vsi podatki na voljo v živo. Drugi razlog, da tovrstni statistični podatki postajajo vse pomembnejši, je porast ponudnikov stav v živo,« je pojasnil Ittner.



SAP statistične vpoglede zagotavlja tudi navijačem lige NHL in ženske teniške turneje WTA ter svoja partnerstva izkorišča na različne načine v okviru različnih športov in tekmovanj, poleg zgoraj omenjenih tudi v nogometu, golfu, jadranju … Nedavno so se  povezali z Mednarodno konjeniško zvezo (FEI), da bi ji pomagali povečati globalno vključevanje navijačev v konjeniški šport. Takojšnji rezultat tega sodelovanja je bila brezplačna aplikacija za dresurno jahanje »Spectacor Judging«, ki gledalcem omogoča, da se med tekmovanjem postavijo v vlogo sodnika in v resničnem času soustvarjajo ocene in uvrstitve, ki so nato prikazane ob uradnih rezultatih na zaslonih na prizorišču. Ko gre za vključevanje navijačev, SAP soustvarja tudi projekt #CityPulse Wall, preko katerega imajo privrženci nogometnega kluba Manchester City pred domačimi tekmami na stadionu Etihad dostop do najpomembnejših statistik v povezavi z igralci ter vrste ostalih vsebin. Cilj družbe City Football Group je sicer postati najbolj digitalna in inovativna na svetu, trenutno imajo 50 milijonov sledilcev na vseh družbenih platformah. »To je ogromna vrednost, vendar mora biti tudi dobro upravljana. Imamo zelo zmogljive platforme v oblaku, ki z lahkoto obdelujejo takšno količino podatkov, hkrati pa ustvarjajo kampanje, ki so usmerjene k posameznemu privržencu. Prepričani smo, da lahko vsakemu navijaču ponudimo individualno in personalizirano navijaško izkušnjo, čeprav je del ogromne navijaške skupnosti,« je povedal Ittner.
 
Skupaj s podatki v resničnem času se poraja tudi vprašanje digitalizacije na stadionih. Kot pravi Ittner, sta za »povezani« stadion ključna dva vidika: vključevanje navijačev in varnost. Tehnologija že obstaja: kamere, ki sledijo gibanju, tehnologije za prepoznavanje obrazov, svetlobni signali, sistemi za nadzor dostopa, elektronske vstopnice … Ittner to opiše kot digitalno situacijsko zavedanje: »Klub in družba se morata odločiti, kako želita uporabiti te tehnologije. Možno jih je uporabiti v kontekstu varnosti, za prepoznavanje huliganov s črne liste, ali pa za bolj posamezniku prikrojeno navijaško izkušnjo v trgovinah z licenčnimi izdelki s personalizirano ponudbo.«


 

»Sponzorski partnerji morajo dejansko uporabljati izdelke in storitve, ki jih promovirajo. Če produkti niso prikazani, to nima poslovnega smisla.«


 
Pogosto pa je tudi vprašanje, kaj nas čaka v prihodnosti, in to je zdaj bolj kot kadarkoli prej povezano s tehnologijo. Med nedavnimi pridobitvami Ittner našteje »internet stvari«, »big data« in njihovo semantično analizo, digitalne dvojniki in, česar se je lotil tudi SAP, strojno učenje: »Pričakujem, da bo imelo strojno učenje velik vpliv na izboljšavo taktik in trenažnih vaj. Naprava lahko služi kot trenažno orodje za izboljšanje športnikovih sposobnosti.« Primer »tehnologije prihodnosti«, 360-stopinjska nogometna trenažna naprava Footbonaut je v Nemčiji že v uporabi od leta 2012.
 
Stalne tehnološke spremembe so začetek 21. stoletja naredile izjemno zanimiv in v nekaterih pogledih se športna industrija skupaj s svojimi partnerji, kakršen je SAP, trudi biti na čelu tovrstnih inovacij.
 
Intervju je bil najprej objavljen v SPORTO magazinu št. 22, maj 2017.
 
Foto: SAP
     

ZADNJE NOVICE

Ne zamudite najugodnejše prijave za SPORTO 2017, spoznajte nova govorca

Zadnji dan, ko je na voljo najugodnejša “early bird” cena za SPORTO 2017 sta se zasedbi štirih vrh...
Več +

Na SPORTO 2017 tudi SAP, tehnološki inovator v športni industriji

Proizvajalec programske tehnologije SAP se je povezal z nekaterimi vodilnimi športnimi znamkami – ...
Več +

The Open privržence golfa navdihuje že več kot 150 let

Malcolm Booth, R&A, je odgovoren za prodajo, marketing, znamčenje ter digitalne strategije pri naj...
Več +

Malph Minns - 2. del intervjuja s SPORTO govorcem

Malph Minns, nekdanji direktor komercialnih partnerstev pri kolesarski ekipi Team Sky in ustanovit...
Več +

SPORTO 2017 govorec - INTERVJU z Maikom Matischakom

Čeprav z oznako »nacionalna« je NBA že dolgo veliko več kot le ameriška košarkarska liga. Nepresta...
Več +
Arhiv novic