Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

#LJMARATON: Tek je pot do srčnih kupcev

27.9.2014

Volkswagen Ljubljanski maraton, osrednji tekaški spektakel v Sloveniji, je od štartnega poka oddaljen le še mesec dni. Dogodek, ki združi tekače iz vse Slovenije in iz več kot 40 držav sveta, vsako leto raste in se razvija. Skupaj preko 20.000 tekačev piše največji dogodek v državi, obenem gre za individualne zgodbe nabite z močno motivacijo in pripadnostjo. Ko udeležbo pretvorimo v številke, in upoštevamo, da posamezen tekač za tek na rekreativni ravni na leto porabi 233 EUR, skupaj to znese skoraj 4 mio EUR, kar je vsota vredna pozornosti.



 

Z vidika športnega marketinga je moč opaziti vse večje zanimanje podjetij za proaktivni pristop k celotni zgodbi največjega slovenskega maratona. Naslednje leto bodo obeležili jubilejno 20. ponovitev dogodka in takega momenta ne gre zamuditi. Tek že dolgo ni več zgolj športna aktivnost. Kadar je rdeča nit pogovora rekreativni tek, ne govorimo samo o udeležbi in izkušnji na tekaški prireditvi. Gre za način življenja, za mesece kondicijskih priprav, močne emocije, spremljanje lastnega napredka, ukvarjanje z motivacijo in premagovanje samega sebe. Posameznik, ki teče, je izrazito vpet v tekaške impulze, dovzeten za informacije, ki mu omogočajo sledenje lastnim ciljem, je srčen in pozitiven človek. Ob upoštevanju danih dejstev lahko partnerji dogodka vplivajo na dvigovanje zavedanja povezljivosti z maratonom in grajenje blagovne znamke kot »love brand«.
 

Volkswagen Ljubljanski maraton letos podpisal šest novih partnerstev

V druščino podjetij, ki verjamejo v tek in Volkswagen Ljubljanski maraton kot odlično platformo za športno-marketinške zgodbe, so v letošnjem letu pridružile blagovne znamke OMV, adidas, Frutabela, Duracell, Pernaton, Airwaves. Pridruženi partnerji se dobro zavedajo, da je tek več kot navijaška evforija, da gre pravzaprav za miselno podstat, za dotik ponotranjenih osebnih občutkov sreče. Za kvalitetno komunikacijo znamčenje ni dovolj, pripraviti moraš čudovito doživetje za tekače, le tako te bodo vzeli za svoje. Organizator s partnerji skrbno načrtuje aktivacijo sponzorstev in pripravlja personalizirane zgodbe, ki bodo pisane na kožo partnerjem, sovpadale s tekači in njihovim doživetjem teka in maratona, obenem pa dodale vrednost prireditvi.
 

Z aktivacijo do porabnikov

Aktivacija sponzorstva je prvi pogoj za potencialni doseg vaše ciljne skupine. S pravim nagovorom in pristopom, z vsebino, ki se pokriva z željami, hrepenenjem in potrebami tekačev, je blagovna znamka še korak bližje končnemu porabniku. Zlato pravilo aktivacije je »Dodaj vrednost porabniku.«. Ekskluzivne premium zgodbe ustvarjajo priložnost, da porabniki odprejo vrata do CRM podatkov in nakupnih odločitev.
 

Zavarovalnica Tilia konsistentno že šest mesecev aktivira partnerstvo tekaškega dogodka, ki traja en sam dan. Ustvarjajo zgodbe, ki navdušujejo, nagovarjajo tekače k proaktivni participaciji in dvigujejo dramatični pridih izkušnje. Skupaj s tekači pišejo zgodbo »Predani korakom«, kjer zbirajo korake tekačev z njihovih tekaških doživetij. Radi bi pretekli vso pot do lune. Ambasador akcije je vrhunski dramski igralec Jernej Šugman, ki se je po letih mirovanja prelevil v predanega tekača. Skupaj, cela slovenska tekaška javnost, teče za otroke, ki vse sile usmerjajo v svoj prvi korak.
 


 

Duracell, najdlje trajajoča baterija, je vstopil v Volkswagen Ljubljanski maraton z zgodbo Duracellov zadnji kilometer. Aktivacijo sponzorstva so si zamislili z vizijo maratonske vzdržljivosti, tekače na vseh treh razdaljah (10, 21 in 42km) bo glasno vzpodbujal na zadnjem kilometru in tako pomagal tekačem, da zdržijo dlje. Na vprašanje, zakaj je Duracell pristopil v partnerstvo Volkswagen Ljubljanskega maratona, so upravljavci blagovne znamke odgovorili: »Ljubljanski maraton je zagotovo eden najbolj elitnih športnih dogodkov v Sloveniji in tako smo izredno ponosni, da smo sklenili dogovor o sodelovanju. Verjetno pa so vsakomur tudi jasne vzporednice med vzdržljivostjo baterij Duracell, ki trajajo dlje, veliko dlje in vzdržljivostjo tekačev na maratonu.« Osrednji motiv aktivacije so iskali v poglobljenem razumevanju tekačev in njihovega dojemanja teka, kar argumentirajo z besedami: »Moč baterije prihaja od znotraj iz njenega jedra, in tudi tekači morajo poiskati moč za zadnji kilometer v sebi, v svoji voljo, v svojem srcu«.



 

Airwaves Slovenija je pripadnikom blagovne znamke žvečilnih gumijev ponudil premium dostop do priljubljene tekaške aplikacije, kjer tekači merijo lastnosti njihovih treningov. Aktiviranje se dogaja brez pogojevanja nakupa, bistvena je izgradnja vrhunske uporabniške izkušnje.



 

adidas Slovenija je uradni opremljevalec Volkswagen Ljubljanskega maratona in bo oblekel vse slovenske tekače v tri črte. Obenem je aktiviral sponzorstvo mesece pred dogodkom s tekaškimi vadbami in pripravljal tekače na vrhunsko maratonsko izkušnjo. Obenem so organizirali tekaške kampe, kjer so udeleženci dobili informacije o pravilni tehniki teka, opravili trening, se družili, izmenjali svoja doživetja in skupaj dvigovali evforijo pričakovanja maratona. Na ta način so skupaj gradili edinstveno izkustvo in gradili zavest povezovanja na relaciji tek, maraton in blagovna znamka.



 

Organizator Volkswagen Ljubljanskega maratona je razširil komunikacijske kanale na družbenih medijih, obstoječe pa konkretno nadgradil. Posvetil se je tekačem in jih skuša nagovarjati z vsebino, ki jo želijo in potrebujejo. Odgovorni so vpeljali svežo grafično podobo komunikacij, močno se posvečajo ustvarjanju lastne vsebine, obenem pa se trudijo za čim boljšo interaktivnost tekačev. Po dobrem mesecu sodelovanja je moč zaslediti prve resnejše premike, objave, ki so jih lansirali so doživele doseg, kot še nobena objava dosedaj, število všečkov se veča, obenem pa so tekači postali nekajkrat bolj aktivni.
 

Naslednje leto bo dogodek Volkswagen Ljubljanski maraton praznoval 20. obletnico in to je pomemben mejnik. Tradicije ne moreš kupiti, prav tako ne izkušenj, zato je prav da se že danes posvetimo kreiranju novih športno-marketišnkih zgodb, ki bodo navduševale tekače, jim pomagale pri doseganju osebnih ciljev, obenem pa dosegale poslovne cilje partnerjev.  
 

Aleš Hostnik (@aleshostnik)

     

ZADNJE NOVICE

SPORTO 2017: Najavljamo prve goste

Natanko šest mesecev pred konferenco SPORTO 2017, letos bo potekala 16. in 17. novembra, najavljam...
Več +

Continentalove nove sponzorske platforme

Nemški proizvajalec vrhunskih pnevmatik Continental se je z letom 2017 na evropskem trgu umaknil i...
Več +

​Netradicionalna zahvala v tradicionalnem mediju

Marshawn Lynch, ki je raje kot v javnosti govoril na igrišču, se vrača v NFL. Ne sicer v ekipo Sea...
Več +

​Prihaja SPORTO magazin št. 22

Izšla je nova številka SPORTO magazina. Majska izdaja (št. 22) se podrobneje posveča vplivu tehnol...
Več +

Facebook Messenger futsal »bot«

Facebook Messenger »bot« ali pogovorni asistent je splošen izraz za program obogaten z umetno inte...
Več +
Arhiv novic