Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Pokljuka: kljub omejitvam priložnost tudi za domače sponzorje

16.12.2014

V letošnjem koledarju Mednarodne biatlonske zveze (IBU) so datumi med 17. in 21. decembrom  rezervirani za tekme svetovnega pokala BMW IBU v biatlonu na Pokljuki. Sledni velja za enega izmed štirih tradicionalnih velikih zimskih športnih dogodkov v Sloveniji, kjer so organizatorji v lanski sezoni zabeležili rekordno udeležbo, slabih 20.000 obiskovalcev v štirih tekmovalnih dneh.

Uspehi slovenskih biatloncev ter kvalitetno, kontinuirano in konsistentno delo organizatorjev svetovnega pokala na Pokljuki so ključni dejavniki, ki kažejo na vedno boljšo javno podobo biatloncev v Sloveniji. Prav tako velja Pokljuka med prizorišči karavane svetovnega pokala za domačen prostor, kjer se vsi dobro in prijetno počutijo. Vodja panoge biatlon v Sloveniji in generalni sekretar organizacijskega odbora tekmovanja na Pokljuki Tomaž Šušteršič je povedal, da se Slovenci zmeraj izkažemo kot dobri gostitelji: »V kombinaciji z glasbenimi poskočnicami, dobro kulinariko in pokljuško lego v oazi Triglavskega narodnega parka smo ljubiteljem biatlona iz Slovenije in tujine zlezli v srca.« K temu, da se poleg gledalcev tudi tekmovalne ekipe počutijo odlično, zelo pripomoreta tudi turistični središči Bled in Bohinj, od koder v času svetovnega pokala ponujajo tudi brezplačen prevoz za obiskovalce tja in nazaj. Razmerje med domačini in tujimi obiskovalci se v zadnjih letih vedno bolj izenačuje – trenutno je po Šušteršičevih besedah nekje 60:40 v korist domačih obiskovalcev.  



Šest glavnih sponzorjev svetovnega pokala
Svetovni pokal v biatlonu ne sodi pod okrilje Mednarodne smučarske zveze (FIS), ampak IBU, zato ima tudi povsem »svoje« sponzorje. »V biatlonu imamo t. i. velike oziroma glavne sponzorje svetovnega pokala, ki so prisotni na vseh devetih prizoriščih in največkrat tudi na vrhuncu sezone, na svetovnem prvenstvu,« pojasnjuje Šušteršič. Velikih sponzorjev je šest, in sicer BMW (kot imenski sponzor; na Pokljuki že vrsto let zagotavlja VIP shuttle prevoze), Viessmann, E.on, pivovarna Erdinger, nemška kreditna banka DKB in Bauhaus; vsi ti imajo panožno ekskluzivnost. Za njih je primarno tudi rezervirana vidnost in pojavnost v območju televizijskih kamer, medtem ko imajo domači sponzorji – bodisi dogodka bodisi biatlonske reprezentance kot take – obilo možnosti obstranskih aktivnosti bodisi s pojavnostjo na uradnem biltenu tekmovanja, uradnih televizijskih zaslonih, različnih oblikah aktivacije, prek družbenih omrežij … Zaradi velikega spleta možnosti in želja se na Pokljuki pri pripravi paketov v veliki meri prilagajajo sponzorjevim željam. »Poskuša se najti skupna pot,« je povedal Šušteršič in med drugim izpostavil, da bodo tudi letos na Pokljuki navijali otroci, ki jim bo ogled tekmovanja v okviru programa Otroci Triglava četrtič zapored omogočila Zavarovalnica Triglav, Petrol bo v VIP prostoru in med obiskovalce delil čaj na poti, prisotne bodo številne stojnice in maskote sponzorjev … Šušteršič ob tem dodaja, da se je marketinška podoba slovenskega biatlona v zadnjih 15 letih izjemno izboljšala, kar se vidi na vseh ravneh – tudi marketinški: »Skorajda ni povprečnega spremljevalca športa, ki ne ve, kdo so recimo Jakov Fak, Klemen Bauer ali Teja Gregorin. Tako v Sloveniji, kot tudi celotni osrednji Evropi, je biatlon odlično gledan, zato verjamem, da lahko naredimo v prihodnje še precej korakov naprej.«

Proračun milijon evrov, vstopnice od 10 evrov naprej
Celoten proračun pokljuškega biatlonskega dogodka zadnji dve oziroma tri leta ostaja v istem obsegu, torej približno milijon evrov. S tem denarjem se pokrivajo organizacijski ter izvedbeni stroški in nagradni sklad, pri čemer se organizatorji vedno trudijo, da ustvarijo presežek prihodkov, ki je nato namenjen za delovanje biatlona na ravni Smučarske zveze Slovenije. Tudi cene vstopnic ostajajo na ravni preteklih let, in sicer stanejo navadne vstopnice 10 evrov, ko je ena tekma dnevno, in 15 evrov med vikendom (VIP vstopnice so med tednom 100, v soboto in nedeljo pa 150 evrov). Poleg posamičnih vstopnic si organizatorji prizadevajo v predprodaji prodati tudi čim več navijaških in VIP paketov, ki poleg ogleda svetovnega prvenstva vključujejo še bivanje v različnih hotelih na Bledu in v Bohinju.


Pokljuška tekma svetovnega pokala v biatlonu je dosegljiva tudi na spletni strani ter družbenih omrežjih Facebook in Twitter.



Kratek zgodovinski pregled Pokljuke in slovenskega biatlona
Pokljuka se je na zemljevid mednarodne biatlonske zveze prvič zapisala leta 1992 z organizacijo evropskega  pokala. Med tem časom se je le dvakrat zgodilo, da svetovnega pokala na Rudnem polju niso organizirali, in sicer v sezoni 2008/09 ter nazadnje 2011/12. Čeprav veljamo Slovenci za narod alpskih smučarjev, smo prve vidnejše biatlonske uspehe začeli dosegati že leta 1996, ko je Andreja Grašič kot prva slovenska biatlonka stopila na najvišjo stopničko zmagovalnega odra svetovnega pokala v Osrbliu in si ob koncu sezone tudi priborila prvo mesto v skupni razvrstitvi discipline posamično. Sedem let pozneje smo se veselili tudi prve moške biatlonske zmage v svetovnem pokalu Janeza Mariča v Östersundu. Uspehi slovenskih biatloncev so se pospešeno stopnjevali od leta 2009 dalje, sezona 2013 pa velja za najboljšo sezono slovenskega biatlona doslej, saj se je na oder za zmagovalce svetovnega pokala v posamični preizkušnji Jakov Fak povzpel kar šestkrat, največji uspeh pa je dosegla Teja Gregorin z bronasto kolajno v zasledovanju na zimskih olimpijskih igrah v Sočiju.

Lea Smrkolj

Foto: ŠD Pokljuka

     

ZADNJE NOVICE

SKUPAJ MOČNEJŠI | SPORTO Awards in ESA

Za #sporto2017 napovedujemo nadgradnjo odnosa z našim dolgoletnim partnerjem – Evropskim sponzorsk...
Več +

AIB in projekt #TheToughest na SPORTO 2017

SPORTO 2017 se pridružuje AIB (Allied Irish Bank), ena vodilnih irskih finančnih institucij. Kampa...
Več +

Olympic Channel: Olimpijska platforma za nove generacije

Olimpijski kanal je zaživel 21. avgusta 2016, ko so se zaključile olimpijske igre v Riu. Lansiranj...
Več +

Digitalni guru Jeramie McPeek, SPORTO 2017 govorec

Jeramie McPeek je strokovnjak za digitalne komunikacije in družbene medije. V devetdesetih letih j...
Več +

Nagrade ESA Excellence za »resne« in »nekoliko preponosne« sponzorje

Kaj je ključ do uspeha sponzorskih kampanj in zakaj je vpogled v ciljno skupino nujen? Preberite s...
Več +
Arhiv novic