Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Kaj je zaznamovalo Katar 2015?

6.2.2015

Med 15. januarjem in 1. februarjem so se v Katarju merile najboljše svetovne moške rokometne reprezentance. 24. prvenstvo po vrsti je bilo v znamenju prestiža in športne infrastrukture na visoki ravni, sprožilo pa je tudi številne polemike, predvsem je bila na udaru sestava domače ekipe ter ohlapna pravila Mednarodne rokometne zveze (IHF) v povezavi s tem. Kakšen pa je bil Katar 2015 z vidika komunikacije in sponzorstev?  

Slovenci v Katarju
Poleg naše rokometne reprezentance so se v Katarju mudila tudi nekatera slovenska podjetja, ki so izkoristila Slovensko središče – I Feel Slovenia, ki ga je Rokometna zveza Slovenije (RZS) organizirala v sodelovanju s svojimi partnerji. Med njimi velja posebej izpostaviti podjetje Elan Inventa, ki se je lotilo – po njihovih besedah – »svojega največjega in najbolj tveganega projekta doslej«, ki je se je pričel že leta 2014, sama izvedba pa je trajala kar šest mesecev. V vrednosti 4,8 milijonov evrov so v Katar prepeljali preko 70 velikih ladijskih zabojnikov materiala: tribun, sedežnih mest, garderob, pregradnih zaves in mreže za novo zgrajeni športni kompleks Katarske rokometne zveze. Prav tako so opremili tudi dvorani Lusail in Al Sadd ring, in sicer z zaporami ringa, mrežami in ostalo športno opremo. Pri Elanu Inventi se sicer po uspešno opravljenem rokometnem že usmerjajo tudi proti največjemu športnemu projektu, ki ga bo gostil Katar: za nogometno SP 2022 se dogovarjajo o opremljanju dveh novih štadionov s sedeži.


Duvnjak in Vori v TV oglasu, Jana generalni sponzor HRS
Medtem ko slovenski sponzorji rokometašev praktično niso uporabljali v marketinške namene, so pri hrvaškem telekomunikacijskem podjetju Tele2 uporabili najbolj prepoznavna rokometaša v video oglasu. Domagoj Duvnjak in Igor Vori sta se vživela v vlogo Arabcev, ki imata svoje (rokometne) dvojnike na Hrvaškem. 


Prav tako se je z rokometom povezal tudi Agrokor, natančneje njegovo hčerinsko podjetje Jamnica d.d., ki je z vodo blagovno znamko vode Jana postalo generalni sponzor Hrvaške rokometne zveze (HRS). Drugi vidnejši sponzor hrvaške reprezentance je pred odhodom v Katar postala tudi naftna družba INA, v Katarju pa so podpisali tudi štiriletno sponzorsko pogodbo s podjetjem Porsche Croatia.  

Tudi Bosanci z novim sponzorjem
Novega sponzorja so pred prvenstvom dobili tudi v rokometni zvezi Bosne in Hercegovine. Za sponzorstvo rokometašev so se odločili pri bosansko-hercegovskem pekarskem podjetju Klas iz Sarajeva, ki bo z njimi ostalo vse do evropskega prvenstva 2016 na Poljskem.


Svetovni prvaki Francozi in sponzorstva
Čeprav so si gostitelji Katarci nadvse želeli zmagati, mednarodna zasedba katarske reprezentance pa naj bi si ob morebitnem nazivu svetovnih prvakov razdelila poldrugi milijon dolarjev, jim ni uspelo ugnati Francozov. Ti so postali edino moštvo, ki jim je uspelo že petkrat osvojiti naziv svetovnih prvakov, nekateri od njihovih sponzorjev pa so poskrbeli za zanimive sponzorske aktivacije. Oasis je tako prek aktivacije s sadjem oznanili seznam vseh igralcev, ki so bili na seznamu za Katar, seveda pa so jim nadeli bolj »sadne nazive« in aktivno vključili v komunikacijo tudi navijače preko družbenih omrežij. Tudi njihov opremljevalec Adidas se je aktivno vključil v dogajanje: na Twitterju je namreč neverjeten odziv @adidasFR ob zmagi dosegla fotografija, ki je imela kar 7537 retvitov in bila 3200-krat dodana med priljubljene.


Na Hrvaškem RTL vložil tudi v družbene medije
Tekme Katarja 2015 si je bilo v Sloveniji mogoče ogledati na TV Slovenija 2, na Hrvaškem pa na RTL televiziji. Obe televiziji, ki sta imeli pravice za prenose, sta pripravili tudi posebni spletni podstrani (MMC RTV Slovenija, RTL), pri čemer so se Hrvati še posebej močno angažirali tudi na družbenih medijih Facebooku, Twitterju in Instagramu, kjer so uspeli iz nič zgraditi zelo zgledno navijaško bazo, ki je tekmovanje spremljala tudi s pomočjo drugega zaslona. Bruno Blumenschein iz Overtime Sport Marketinga, ki je skrbela za rokometno vsebino na družbenih omrežjih,  je ob tem povedal: »RTL televizija je naredila zelo velik korak v smeri družbenih omrežij in povezovanja z navijači. Prav tako jih je pozivala k sodelovanju rokometna reprezentanca, kar je vplivalo na to, da je bilo v stiku z vsebino vezano na Katar 2015 več kot tri milijone ljudi

Kaj pa rokometne zveze?
Na družbenih omrežjih so bile aktivne tudi posamezne rokometne zveze. Čeprav število sledilcev ni edino in glavno merilo uspešnosti na teh platformah, vseeno poglejmo, kaj pravijo številke. Hrvati so bili na Facebooku uspešnejši od Slovencev, saj so njihove objave dosegale tudi po več kot 2000 »všečkov«. Njihov profil sicer »všečka« kar desetkrat več ljudi kot v Sloveniji (57000 proti 5700). Na Facebooku je sicer tudi Rokometna zveza Bosne in Hercegovine (RSBiH), ki pa s svojimi dobrimi 550 »všečki« ni mogla imeti širšega vpliva na navijače. Tako Slovenci kot Bosanci imajo sicer tudi razne neuradne oz. poluradne profile reprezentanc, ki imajo krepko večji doseg kot uradni kanali rokometnih zvez.    

Medtem ko so le Hrvati uporabljali Instagram, so bili na Twitterju ob njih tudi Slovenci. Ti so bili sicer kvantitavno bolj aktivni (med drugim so v živo spremljali rezultate tekem), a so bile njihove objave za razliko od hrvaških manj razgibane in niso vsebovale niti ene fotografije. Spet so bili bolj aktivni sami rokometaši: med njimi recimo najboljši strelec prvenstva Dragan Gajić, ki je ob koncu prvenstva - ob tem, da je bilo to zanj zadnje SP - objavil tudi naslednji tvit: 
 

     

ZADNJE NOVICE

SKUPAJ MOČNEJŠI | SPORTO Awards in ESA

Za #sporto2017 napovedujemo nadgradnjo odnosa z našim dolgoletnim partnerjem – Evropskim sponzorsk...
Več +

AIB in projekt #TheToughest na SPORTO 2017

SPORTO 2017 se pridružuje AIB (Allied Irish Bank), ena vodilnih irskih finančnih institucij. Kampa...
Več +

Olympic Channel: Olimpijska platforma za nove generacije

Olimpijski kanal je zaživel 21. avgusta 2016, ko so se zaključile olimpijske igre v Riu. Lansiranj...
Več +

Digitalni guru Jeramie McPeek, SPORTO 2017 govorec

Jeramie McPeek je strokovnjak za digitalne komunikacije in družbene medije. V devetdesetih letih j...
Več +

Nagrade ESA Excellence za »resne« in »nekoliko preponosne« sponzorje

Kaj je ključ do uspeha sponzorskih kampanj in zakaj je vpogled v ciljno skupino nujen? Preberite s...
Več +
Arhiv novic