Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

ESA Best of Europe: Odlično pripovedovanje zgodb in izjemna statistika prinašajo (zlate) nagrade

11.2.2015

Konec januarja so bile v Londonu podeljene nagrade Evropskega sponzorskega združenja (ESA), ki jih dobijo najboljši za izjemne dosežke na področju sponzorstev v letu 2014. Zmagovalci nagrad SPORTO Awards (podeljuje jih Društvo za marketing Slovenije) iz Slovenije, Hrvaške in Srbije so bili uvrščeni v izbor za najboljše v kategoriji Best of Europe. Ob tej priložnosti smo govorili s Helen Day, predsednico žirije, ki je odločala o zmagovalcih v 13 različnih kategorijah.



Letošnja zlata nagrada v mednarodni kategoriji nacionalnih zmagovalcev ESA Best of Europe je šla v roke nizozemski telekomunikacijski in IT družbi KPN ter kampanji s hitrostnim drsanjem. Srebrno nagrado (ki jo je lansko leto osvojila slovenska banka Hypo Alpe-Adria s kampanjo na EuroBasketu2013) so prejeli pri irski zavarovalnici Liberty in njihovem delu z irskim ekipnim športom hurling, bronasto nagrado pa so prejeli v belgijski pivovarni Jupiler, ki je sodelovala z belgijsko nogometno reprezentanco na svetovnem prvenstvu FIFA 2014 v Braziliji. Med ostalimi, ki so se prijavili za nagrado, je bilo vidnejše tudi sodelovanje med Adidasom in Team Messi (Velika Britanija) ali pa med LCL in Tour de France (Francija).
 


Spodaj so odgovori Dayjeve, ki je odgovorila na nekaj SPORTO vpršanj ter tudi podrobneje predstavila mnenje žirije glede vseh treh prijavljenih projektov iz naše regije.


Kaj je bilo ključno pri odločitvi, da zlato nagrado v kategoriji Best of Europe podelite KPN?
Zmagovalec nagrade SponsorRingen – KPN – in kampanja v povezavi s hitrostnim drsanjem je bila končna zmagovalka, saj je imela vključenega vsega po malem. Razvili so zelo integrirano kampanjo v povezavi s sponzorstvom drugega najbolj priljubljenega športa na Nizozemskem – hitrostnega drsanja. Ustvarili so »najbolj kul drsališče« na olimpijskem stadionu v Amsterdamu in omogočili 125.000 ljudem (od tega 90.000 strankam KPN), da so drsali tam. Medtem je Nizozemska v Sočiju osvojila 23 kolajn. Ključno je bilo odlično pripovedovanje zgodbe, ki je imelo resnično moč. Sponzorstvo je vključevalo tako njihove zaposlene kot tudi stranke. Kakovost prijave – z zelo dobrimi informacijami in izjemno statistiko – je pripomogla h končni zmagi.


Na tekmovanje ESA Best of Europe so v okviru sodelovanja med ESA, SPORTO konferenco in Društvom za marketing Slovenije bili vključeni tudi projekti iz Slovenije, Hrvaške in Srbije, nacionalni zmagovalci iz posameznih držav (projekt Predani korakom Tilie - sponzorstvo Ljubljanksega maratona je bil sicer prepoznan kot skupni regijski zmagovalec). Katere stvari bi izpostavili pri njihovih prijavah?
Odlično se mi zdi, da smo imeli tri prijave iz vaše regije in upamo, da bodo te države nadaljevale z vključevanjem. Čeprav niso bile med tremi finalisti, pa so bile to vseeno kakovostne prijave.


Hrvaška:




Gre za odličen koncept, pri katerem je Allianz uporabil stvari, ki so se jih naučili iz njihovega paraolimpijskega sponzorstva, ter s tem ustvarili edinstven projekt »Trenerji velikega srca« in odprli plavalne in atletske šole v 13 hrvaških mestih. Sponzorstvo je bilo zelo učinkovito in je spremenilo tako življenja kot tudi razumevanje športa za tiste s posebnimi potrebami, kar je odlična povezava za Allianz. Rezultati so bili odlični, vendar bi prijava lahko imela več statistike ter še bolj jasno definirane sponzorske cilje.


Srbija:



Vip mobilovo sponzorstvo Odbojkarske zveze Srbije je ustvarilo državne in mednarodne turnirje v odbojki na mivki, ki so bili zelo zanimivi. Jasno so dosegli široko občinstvo, saj so bili turnirji izvedeni v 12 mestih po vsej Srbiji in dobro opravili delo z vključevanjem šol za otroke in so zagotavljali zabavo tudi za gledalce. Program je bil zelo dobro izkoriščen in je imel tudi dober vpliv. Še boljše bi bilo, če bi imeli še več podatkov o zastavljenih ciljih, da bi lahko z njimi primerjali tudi končne številke.

Slovenija:


Butična kampanja je bila zelo pametno zastavljena. Z vključitvijo priznanega dramskega igralca Jerneja Šugmana kot ambasadorja je zavarovalnica Tilia ustvarila skupnost tekačev, ki so donirali svoje korake za podporo projektu in pomagali zbrati ogromno denarja za dobrodelnost. Tilia je uspela vključiti tudi veliko svojih zaposlenih, ki so soustvarili eno od njihovih najbolj uspešnih sponzorstev do zdaj. Njihova prijava je stala ob boku ostalim veliko večjim kampanjam. Kljub temu pa bi prijava lahko vsebovala več vključenih dokazov in dejstev.

Kategorija Best of Europe sestoji iz 10 zmagovalcev na državni ravni iz vse Evrope. Ali lahko poveste kaj več o podobnostih in razlikah, ki ste jih opazili med njimi?
Kampanje so se gibale od majhnih dobrodelnih aktivnostih, programov na področju kulturne do množičnih nogometnih kampanj vezanih na svetovno nogometno prvenstvo ali olimpijske igre z zelo velikim proračunom, dosegom … Nekatere vloge so bile v zelo zgodnjih fazah, medtem ko so bili drugi bolj napredni. Kar smo z ostalimi člani žirije iskali, je bilo dobro ravnovesje vloge z jasnimi cilji, obrazložitvijo, kaj je bilo narejenega in nato z analizo rezultatov … To smo pričakovali, vendar pa nekatere prijave tega niso vsebovale. Bilo pa je kar nekaj inovativnih idej. Sodnikom so bile všeč sveže, nenavadne ideje, kot na primer slovenski »koraki«, s katerimi so se zbirala denarna sredstva, ali »najbolj kul drsališče«, ki so ga imeli pri KPN ali LCL sponzorstvo kolesarske vožnje čez Evrotunel kot del kolesarke dirke Tour de France. Nekatere kampanje so bile sad dolgoletnih sponzorstev z novimi usmeritvami, kot na primer Vip, ki je se je poleg odbojke osredotočil na odbojko na mivki, ali pa Liberty, ki podpira tradicionalne športe na Irskem. Gledano kot celota so bila prijavljena dela zelo dobra in v veselje nam je bilo, da so se sponzorji prijavili na izbor.


Več o zmagovalcih vseh kategorij si lahko preberete, če kliknete tukaj.

     

ZADNJE NOVICE

SKUPAJ MOČNEJŠI | SPORTO Awards in ESA

Za #sporto2017 napovedujemo nadgradnjo odnosa z našim dolgoletnim partnerjem – Evropskim sponzorsk...
Več +

AIB in projekt #TheToughest na SPORTO 2017

SPORTO 2017 se pridružuje AIB (Allied Irish Bank), ena vodilnih irskih finančnih institucij. Kampa...
Več +

Olympic Channel: Olimpijska platforma za nove generacije

Olimpijski kanal je zaživel 21. avgusta 2016, ko so se zaključile olimpijske igre v Riu. Lansiranj...
Več +

Digitalni guru Jeramie McPeek, SPORTO 2017 govorec

Jeramie McPeek je strokovnjak za digitalne komunikacije in družbene medije. V devetdesetih letih j...
Več +

Nagrade ESA Excellence za »resne« in »nekoliko preponosne« sponzorje

Kaj je ključ do uspeha sponzorskih kampanj in zakaj je vpogled v ciljno skupino nujen? Preberite s...
Več +
Arhiv novic