Domov Konferenca Magazin Brands Awards  

Sedanjost in prihodnost: »bogati« mediji in pametni telefoni

12.5.2015

Čeprav FC Barcelona in Phoenix Suns prihajata iz različnih športnih panog, tekmovanj in seveda celin, ju zagotovo združuje dejstvo, da imata oba izjemen posluh za nove tehnologije in družbene medije. Tako katalonski velikan kot tudi pomembna NBA franšiza temu namenjata veliko pozornosti in tako v marsičem veljata za »digitalna glasnika« na svojem področju. Jeramie McPeek, podpredsednik digitalnega sektorja pri Sunsih, ter Lluis Alsina, direktor inovacij in digitalnega oddelka pri Barçi, sta posebej za SPORTO magazin spregovorila o trendih, razvoju, napredku in še ičem, kar je povezano z družbenimi mediji ter digitalnim (mobilnim) okoljem.

avtor: Jure Doler
 
Jeramie McPeek je svojevrsten digitalni veteran, saj že več kot 20 let skrbi za digitalno in mobilno področje ter seveda družbena omrežja Phoenix Sunsov. Rezultati njegovega dela govorijo sami zase – »njegov« digitalni oddelek je prejel številne nagrade, med njimi prestižno »NBA Digital Innovator Award«, ki so jo prejeli v letih 2014 in 2015. Njihovo delo je referenčno in cenjeno med stanovskimi kolegi, McPeekove besede pa imajo pravo težo.


»Vedno smo na preži za digitalnimi novostmi in vselej stremimo k temu, da bi lahko odnos z navijači – obstoječimi in novimi – še bolj utrdili ali pa se jim še bolj približali. In verjamemo, da je digitalno okolje tisto, ki nam to najbolj omogoča; pa naj gre pri tem za tehnološke novosti, funkcionalnosti, povezane z našo spletno stranjo, mobilno aplikacijo ali novimi družbenimi mediji, omrežjem,« o digitalnem DNK-ju pravi McPeek, ki ima veliko zaslug, da so Sunsi že davnega leta 1997 kot prva NBA franšiza uporabljali oziroma vključili spletne videovsebine. Nekoliko kasneje, leta 2004 pa so kot prvi ponudili spletni videoprenos. Resnično fascinantno, če pomislimo na YouTube, ki je nastal šele leto kasneje (2005)!

Phoenix Suns so leta 1997 kot prva NBA franišiza na spletu uporabili videovsebine.
 
»Prvi spletni prenos, ki smo ga naredili, je bila novinarska konferenca Stevea Nasha, v živo pa jo je spremljalo 2500 navijačev. Sicer majhna številka, ki pa nam je takrat odprla oči.« Nadgradnja spletnega »videopionirstva« je danes t. i. RISE Network, ki je skupek dosedanjega truda na videopodročju, navijačem pa omogoča res bližnje spremljanje moštva in celotnega dogajanja. »Intervjuji, diskusije, vrhunci tekem, zakulisna scena …, vse to je na RISE Networku, ki ga je mogoče spremljati na Suns.com, naši aplikaciji, deloma pa vsebino distribuiramo tudi na YouTubu, Facebooku, Twitterju, Instagramu in Vineu
 
Barça: Štirideset kanalov in devet jezikov
Zanimivo, Didac Lee, član uprave FC Barcelona za nove tehnologije, je že pred časom dejal, da se pri digitalnem prestopu in trendih velja zgledovati po profesionalnih ekipah v ameriških športih. V nogometnem merilu je FCB rekorder po številu »družbenih navijačev«, saj jih ima na vseh omrežjih skupaj več kot 120 milijonov.


»Ne stavimo zgolj na številke, ampak je za nas bolj pomembno, da smo lahko čim bližje navijačem – in to je zagotovo najlažje preko družbenih omrežij. Zaradi tega smo odprli kar štirideset družbenih kanalov, na katerih se z navijači pogovarjamo v devetih jezikih,« je povedal Lluis Alsina in dodal, da se je takšno število navijačev odrazilo tudi v finančnem smislu, v višini 30 milijonov evrov.


Kot pravi, vsako omrežje in vsak kanal zahteva svojo strategijo in pristop. »Vsak medij ima svoje specifike, ki jih je potrebno upoštevati, če želiš doseči zastavljene cilje, ki se v prvi vrsti lahko nanašajo zgolj na to, da sledilce nasloviš v njim razumljivem (domačem) jeziku. Recimo, na Facebooku precej dobra segmentacija po državah in jezikih omogoča, da imamo le eno stran. Po drugi strani na Twitterju potrebujemo več profilov, če želimo pokriti različne jezikovne potrebe
 
Jedro komuniciranja so športniki
Tako McPeek kot Alsina se strinjata, da je klub na nek način svojevrsten podaljšek športnih zvezdnikov, saj se navijači najraje identificirajo s posamezniki. »Messi in Neymar, na primer, imata izjemen pomen za naše delovanje. Naj vam povem primer, da je denimo na Kitajskem značilno, da se navijači veliko raje povezujejo s posameznikom kot pa z ekipami, za katere nastopajo,« pravi Alsina. Prav tako je pomembno gledati na manjše trge, zato je dobrodošlo, da so na družbenih medijih aktivni tudi člani kluba iz manjših okolij, tudi iz naše regije. »Prisotnost igralcev iz različnih držav klubu zagotovo dviga vrednost na trgih, od koder prihajajo
 
Tudi pri Phoenixu so pri (digitalnih) kampanjah vselej v ospredju športniki. V sodelovanju z @AmyJoMartin – kot ena prvih oseb na Twitterju je dobila oznako preverjenega profila – so že pred leti zasnovali uspešno kampanjo »Planet Orange«: interaktivno virtualno garderobo, ki je vključevala več kot 20 igralcev. Po besedah McPeeka je bila Martinova, ki je leta 2009 zapustila klub in ustanovila izjemno uspešno agencijo, prva znotraj organizacije, ki je zares videla potencial družbenih medijev.
 
Ne zgolj prisotnost, temveč tudi angažiranost ter vpletenost športnikov so ključni dejavniki za uspeh in »družbeno« priljubljenost. V tem pogledu Peeks izpostavlja Larryja Fitzgeralda (@LarryFitzgerald), ki nastopa za NFL-ekipo Arizona Cardinals. »Larry je fantastičen! Vselej dvosmeren v komunikaciji. Poleg tega svojim sledilcem omogoča resničen pogled v njegovo avanturistično življenje. Brez težav bi imel po končani NFLkarieri svojo serijo na Travel Channelu, sodeč po tem, kar objavlja na Twitterju – slike iz različnih koncev sveta
 
»Bogati« mediji
Razdrobljenost kanalov, količina informacij ter različnost naprav so pripeljali do tega, da je spremljanje na družbenih medijih na splošno postalo bolj bežno in površinsko, uporabnikov fokus pa časovno omejen. To pomeni, da je potrebno informacije podajati hitro, jedrnato in zanimivo. S tem v ospredje prihajajo t. i. »bogati« mediji (ang. rich media): slikovni material in videovsebine, na katerih tako ali tako temelji strategija Phoenix Suns.
                                          
»Jasno je, da vizualna oblika vsebine 'zmaguje' in je v očeh uporabnikov najbolje sprejeta. Še bolj kot za slike to velja za video, kar si lahko razlagamo tudi s tem, da imajo uporabniki vse boljše mobilne telefone in internetne povezave, kar omogoča boljšo izkušnjo. Jasno, dostop prek pametnih telefonov in tablic pa je tako ali tako v izjemnem porastu,« meni Alsina, ki ostaja previden pri pretirani distribuciji podatkovnih vsebin. »Podatki so seveda zanimivi, a ne smemo postati njihovi sužnji ter jih uporabljati v pretiranem obsegu. Včasih nad podatki pač prevlada zdrava pamet in mislim, da je tako tudi prav
 
Kaj sledi?
V digitalnem svetu, kjer se stvari nenehno spreminjajo, je nehvaležno napovedovati prihodnost. Čeprav je Jeramie McPeek prepričan, da je NBA med ameriško četverico športov (ob NBA še NFL, MLB in NHL) vodilna na tem področju, si ne bi upal preveč »prerokovati«. »Kaj je naslednja velika stvar? Ha! Želel bi vedeti in investirati v nekaj takega. Vem pa, da 'mobile' postaja zelo pomemben, kar opažamo tudi po naših analizah, saj vse več ljudi do vsebin dostopa prek telefonov ali tablic, kar seveda velja tudi za družbene medije. Zaradi tega se najbolj trudimo izboljšati mobilno aplikacijo in mobilno izkušnjo v širšem pomenu – od funkcionalnosti do vključitve 'iBeaconov' ter vsega, kar bo uporabnik želel

Jeramie McPeek v pogovoru s Steveom Nashem.
 
Ironično, med številnimi priznanji je McPeek najbolj ponosen na tisto, ki pravzaprav nima povezave z digitalnim okoljem, temveč preprosto s fizično izkušnjo. »Maja 2004 so k meni prišli vodilni klubski možje s takratnim trenerjem Mike D’Antonijem, ki so si zadali cilj, da v Phoenix zopet pripeljejo Stevea Nasha. Zaželeli so si, da z ekipo pripravim knjigo, ki bo predstavljala tako klub in vizijo, ki temelji prav na Nashu. Mesec dni smo trdo delali na projektu in na koncu skupaj spravili preko 100 strani zanimivega materiala. Knjiga je med drugim vsebovala tudi 'fotošopane' slike Nasha ob ostalih naših igralcih, kot so bili Stoudemire, Marion in Joe Johnson. Na koncu se je Steve tudi vrnil k nam in sledila so izjemna leta. Po resnici povedano, še danes ne vem, kakšen učinek je imela knjiga, ko jo je dobil v roke, a vseeno sem izjemno ponosen na to, da sem bil lahko del vrnitve enega najboljših igralcev v zgodovini našega kluba,« je zaključil McPeek in dodal, da digitalno področje izjemno kreativno uporabljajo tudi pri Wrestling organizaciji (WWE), ekipah ameriškega nogometa, Seattle Seahawks in San Francisco 49ers, ter njegovem priljubljenem moštvu Western Bulldogs, ki nastopa v avstralski različici nogometa (AFL).

Tekst je bil prvič objavljen v SPORTO magazinu št. 18 (april 2015).

     

ZADNJE NOVICE

SPORTO 2017: Najavljamo prve goste

Natanko šest mesecev pred konferenco SPORTO 2017, letos bo potekala 16. in 17. novembra, najavljam...
Več +

Continentalove nove sponzorske platforme

Nemški proizvajalec vrhunskih pnevmatik Continental se je z letom 2017 na evropskem trgu umaknil i...
Več +

​Netradicionalna zahvala v tradicionalnem mediju

Marshawn Lynch, ki je raje kot v javnosti govoril na igrišču, se vrača v NFL. Ne sicer v ekipo Sea...
Več +

​Prihaja SPORTO magazin št. 22

Izšla je nova številka SPORTO magazina. Majska izdaja (št. 22) se podrobneje posveča vplivu tehnol...
Več +

Facebook Messenger futsal »bot«

Facebook Messenger »bot« ali pogovorni asistent je splošen izraz za program obogaten z umetno inte...
Več +
Arhiv novic