V majski izdaji (št. 24) prvič pišemo o storitvah in platformah OTT (»over-the-top«), ki postavljajo izziv tradicionalnim medijem ter hkrati predstavljajo priložnost za lastnike pravic in prinašajo prednosti za športne navdušence.
Med številnimi vsebinami in intervjuji (na temo digitalnega smo se pogovarjali z Luco Massarom iz agencije WePlay, ki sodeluje z več kot 30 znamkami v svetu športa) smo pripravili tudi izbor dogajanja iz iger v južnokorejskem Pjongčangu ter se dotaknili prihajajočega nogometnega svetovnega prvenstva. Podrobneje v napovedniku.
SPORTO vpogled: OTT (dostop kadar koli in od koder koli)
Približno četrt stoletja po tem, ko je angleška plačljiva satelitska televizija Sky prvič prenašala tekmo angleške Premier lige in s tem spodbudila televizijsko revolucijo, ki je za vedno spremenila način spremljanja športa, smo zdaj morda na pragu še ene velike preobrazbe. Ponudniki vsebin OTT so že postavili izziv tradicionalnim medijem. Matthew Entwistle, direktor pri agenciji Two Circles, je za SPORTO podal nekaj dodatnih vpogledov v to področje.
Marketing, ki ga poganja strast ljudi
»Če sredi gozda pade drevo in tam ni nikogar, ki bi ga slišal, ali sploh povzroči zvok?« nas sprašuje Carsten Thode, direktor strategij pri Synergy, eni vodilnih sponzorskih agencij, ter dodaja, da gre pri ustvarjanju in distribuciji (sponzorskih) vsebin do ciljnega občinstva za povsem isto stvar. Vsebine in njihova distribucija morajo biti dve strani istega kovanca.
Andy Westlake, novi predsednik Evropskega sponzorskega združenja, v intervjuju o sponzorstvu razmišlja kot o ključnem dodatku, korporativnem vitaminu C, ki izboljšuje učinkovitost vseh drugih marketinških in poslovnih naložb.
SPORTO prinaša tudi podroben vpogled v strategije in zakulisje zanimivih aktivacij: norveškega Telenorja in smučarskega asa Aksla Lunda Svindala, britanskega Cadburyja in Premier lige ter Pivovarne Laško Union z NK Maribor in dvobojem Marcosa Tavaresa in Sebastjana Cimirotića v glavnih vlogah.
Od Pjongčanga proti mundialu v Rusiji
Izbrskali smo nekaj številk in zanimivosti, povezanih z olimpijskim dogajanjem v Pjongčangu. Od športne senzacije Ester Ledecke do analize družbenih omrežij, novih tehnologij in svežih TOP sponzorskih partnerjev do politične in paraolimpijske zapuščine iger, ki so poskrbele za kar nekaj rekordov in dve novi slovenski medalji.
V Pjongčangu se je v svoji najboljši podobi predstavilo tudi petnajst nacionalnih hiš; po osmih letih odsotnosti se je letos vrnila tudi Slovenska hiša.
V prihajajočih tednih pa vse poti vodijo v Rusijo, zato morajo še posebej udeleženci svetovnega nogometnega prvenstva te poti zelo dobro tlakovati. Ali drugače: nogometne zveze 32 držav so v teh dneh dodobra okupirane z neštetimi marketinškimi izzivi. Da bi videli, kako bodo na različnih področjih svoje nogometaše »izkoristile« nekatere reprezentance, smo pokukali na Hrvaško, v Srbijo in na Islandijo, najmanjšo udeleženko SP 2018.
Od znamčenja do Kobeja, Kyrieja in Janje
Jeremy Darlow, ameriški svetovalec za znamčenje in izredni profesor marketinga, v procesu znamčenja zagovarja doslednost. Blagovne znamke naj vztrajajo pri svoji enotni zgodbi, če želijo, da si jo občinstvo zapomni. »Ne preskakujte korakov. Prenehajte voziti z zaprtimi očmi. Narišite zemljevid,« je njegov nasvet tudi športnim organizacijam in športnikom.
Minil je čas, ko so športne navdušence zanimale zgolj vsebine, povezane z dogajanjem na igrišču. Primeri iz lige NBA kažejo, da lahko izjemne vsebine, ki jih soustvarjajo oziroma ustvarjajo športniki sami, dosežejo širše občinstvo, sponzorskim znamkam pa ponudijo nov kanal za širitev sporočila na nevsiljiv način. Tega se dobro zavedata tudi Kobe Bryant, ki si je s svojim kratkim animiranim filmom »Dear Basketball« nedavno celo prislužil oskarja, in Kyrie Irving alias »Uncle Drew«.
Predstavljamo tudi Janjo Garnbret, mlado zvezdo v športnem plezanju, ki bo na naslednjih olimpijskih igrah prvič uvrščeno v olimpijski program.
SPORTO magazin prinaša tudi pregled TV-gledanosti; tudi minulega pol leta je bila kraljica (s prek 410.000 TV-gledalci), ki je slovenske navdušence prikovala pred male in velike ekrane – Planica) ter pregled lestvic športnic, športnikov in klubov na Facebooku, Twitterju in Instagramu.
Novi magazin, z vpogledom v delovanje in trende v športni industriji, prejmejo udeleženci SPORTO konference (letos bo potekala 22. in 23. novembra), izšel pa je tudi kot priloga aktualne številke Marketing magazina. V kolikor bi želeli svoj izvod, nam pišite na info@sporto.si.