Po turbulentnih mesecih, povezanih s pandemijo covida-19, ki je krepko zarezala tudi v svet športa, je pred vami 29. številka SPORTO magazina. Izšla je konec marca 2022, dobra dva meseca pred bližajočo se SPORTO konferenco, ki bo prvič potekala v predpoletnem terminu 9. junija kot »stadionska izkušnja« na VIP tribuni stadiona Stožice v Ljubljani. Tudi tokrat magazin ponuja pester vpogled v trende na različnih področjih, povezanih s poslom v športu: od kripto in meta prihodnosti, prepletanja fizičnega in virtualnega, sponzorskih novosti, do e-športa in vse večjega pomena trajnostnega razvoja. Magazin je na voljo za prenos tudi v digitalni obliki. Podrobneje v napovedniku.
Po igrah v Pekingu
Kitajska je postala prva država, ki je v enem mestu gostila poletne in zimske olimpijske igre. Organizatorjem je uspelo tekmovanja izvrstno izpeljati kljub izrednim pandemičnim razmeram, Slovenija pa je po uspešnem Tokiu in izjemno uspešnem Pekingu na zadnjih dveh igrah osvojila dvakrat več medalj kot na preteklih dveh.
Eksplozija kripto partnerstev v športu
Sloviti Staples Center v Los Angelesu je edina dvorana v ligi NBA, ki si jo delita dva kluba (Lakers in Clippers). Toda od decembra 2021 sloviti Staples Center »ne sliši več« na to ime. Na sponzorskem trgu so se namreč pojavili novi akterji iz sektorja kripto platform, tudi podjetje Crypto.com, ki bo za 20 let poimenovanja dvorane v Crypto.com Center lastniku kompleksa, družbi AEG, plačalo kar 700 milijonov dolarjev. Kripto sponzorstva sicer niso novost, so pa v zadnjem obdobju tako rekoč eksplodirala.
Zbliževanje z digitalnim svetom
Vselej uvodni turnir v teniško leto v Melbournu je letos ponudbo obogatil z uporabo novih tehnologi, saj je Australian Open postal prvi turnir, ki je uvedel svojo verzijo metavesolja ter zanimiv projekt nezamenljivih žetonov (NFT), poimenovan »AO Art Ball«. O izkušnji je za SPORTO spregovoril Machar Reid, vodja inovacij pri Tennis Australia.
Kjer je zanimanje občinstva, tam bodo tudi blagovne znamke
Lisa Parfitt, soustanoviteljica britanske agencije The Space Between, proučuje značilnosti športnih navijačev, hkrati pa je z nami delila razmišljanje o različnih vidikih in oblikah sodobnih sponzorstev. Še posebej jo zanimajo ljubitelji ženskega športa, kjer vidi še precej prostora pri spoznavanju občinstva ter polne komercialne vrednosti teh platform.
Povezana navijaška izkušnja
»Generacija Z ima do športa enako veliko strast kot do iger, zabave, mode, kulture in drugih področij. Sposobna je vsrkati neverjetne količine informacij ter slediti izjemno velikemu številu znamk in profilov,« razmišlja Craig Howe, ustanovitelj Rebel Ventures, ene vodilnih agencij na področju digitalnih strategij v športu. V intervjuju podrobneje predstavlja svoje poglede na sodobno navijaško kulturo in različne generacije občinstva.
Treniraj in se ob tem zabavaj
»Že od vsega začetka smo si želeli postati globalno podjetje, a nas je vendarle presenetilo, kako hitro je globalna skupnost posvojila platformo. To je skupnost, ki je zelo odprta do inovacij, zato nas stalno izziva, da razvijamo nove funkcionalnosti,« o rasti Zwifta, večigralske spletne platforma za kolesarjenje in tek, pravi direktor komunikacij Chris Snook.
V lani izdani knjigi »All To Play For« je Matt Rogan drzno napovedal, kako lahko šport zaceli nadvse razdeljeni svet. Soustanovitelj ene najbolj uspešnih in večkrat nagrajenih britanskih agencij Two Circles se kot gost letos vrača na SPORTO z bogatimi vpogledi v post-pandemični svet športa in marketinga. Insajderski pogled na naložbe je z nami delil Javier Sobrino iz Aser Ventures, investicijskega podjetja na stičišču športa, medijev in tehnologije. Njihov portfelj vključuje petnajst organizacij, med katerimi je tudi angleški nogometni klub Leeds United.
Področje in potencial trajnostnega delovanja v športu za SPORTO razkriva Patrick Haslett (Impact 3 Zero). Med drugim pravi, da se – posebej po COP26, klimatskem vrhu Združenih narodov v Glasgowu – športne organizacije vse bolj zavedajo soustvarjanja trajnostne prihodnosti. Na križišču vplivnostnega marketinga in družbenih omrežij je svojo nišo našla mlada in uspešna podjetnica Ishveen Jolly ter vzpostavila platformo OpenSponsorship, ki povezuje športnike in blagovne znamke. Platforma hitro raste in danes je na njej prisotnih 11.000 profesionalnih športnikov iz 120-ih držav in 160-ih različnih športov. Pogovarjali smo se tudi s predsednikom Smučarske zveze Slovenije, Enzom Smrekarjem.
V magazinu ponujamo pregled na področju (največjih) sponzorstev e-športa v letu 2021, pregledali pa smo tudi »športno tržnico« družabnih omrežij najbolj uveljavljenih akterjev in najbolj gledanih športnih prenosov, predstavili nagrajence SPORTO Awards 2021 ter napovedali prihajajoče žensko rokometno prvenstvo »EHF Women’s Euro 2022«, ki bo novembra v veliki meri potekalo v Sloveniji.
Magazin v tiskani obliki brezplačno prejmejo udeleženci prejšnjih konferenc, priložen pa je tudi novi številki Marketing Magazina. Magazin je na voljo tudi za prenos v digitalni (pdf.) obliki TUKAJ.