Ker letos marsikaj poteka izven ustaljenih tirnic, je tudi nova številka SPORTO magazina drugačna (tokrat je na voljo za prenos tudi v digitalni obliki). Ker je edina v letu 2020, je obogatena, takorekoč dvojna, prinaša pa obilo zanimivega branja za tiste, ki so tako ali drugače povezani z marketingom in sponzorstvi v športu. Pandemiji in manjšemu številu dogodkov navkljub je bilo letošnje športno leto razgibano, in tako se tudi v 28. številki SPORTO magazina nismo mogli izogniti nekaterim prelomnicam.
S pogovorom do izvedbe Toura
Za slovenske športne navdušence je bilo to leto kolesarskih uspehov. Tako smo v magazinu skozi pogovor z Laurentom Lachauxom, vodjo prodaje in partnerstev pri organizatorju ASO, podrobneje pogledali v marketinško zakulisje slovite dirke po Franciji, kjer sta kraljevala Tadej Pogačar in Primož Roglič. »Letošnji Tour je bil nadvse specifičen, dirko in s tem celotno kolesarsko sezono smo rešili tudi zato, ker smo se z vsemi deležniki temeljito pogovarjali in v času širjenja covida-19 skupaj iskali rešitve,« pravi Lachaux.
Zmaguje Primož, zmaga ekipa
Da je bilo minulo leto za kolesarje nadvse nenavadno, je v pogovoru za SPORTO magazin potrdil tudi Richard Plugge, direktor moštva Jumbo-Visma, katerega prvi mož je Primož Roglič. Nizozemska ekipa, ki ji je prav naš as v zadnjih letih prinesel neslutene uspehe, je tudi po zaslugi načrtnega dela postala ena najbolj uspešnih v svetu profesionalnega kolesartva. Plugge je takorekoč poln (tudi revolucionarnih) idej za marketinški razvoj športa in morda jih bo v prihodnje vsaj delček uresničil tudi z Rogličem na čelu ekipe.
Na olimpijskih igrah smo vsi enaki
Za krajši pogovor za SPORTO magazin smo izkoristili nedavni obisk prvega moža Mednarodnega olimpijskega komiteja Thomasa Bacha. Vselej dobrovoljni Nemec, ki se – tako kot mnogi – ne more načuditi uspehom slovenskega športa, se je dotaknil aktualnih tem olimpijskega gibanja, predvsem pravil 40 in 50 v olimpijski listini, ki sta vse bolj pod pritiskom sprememb. Pogovor je nanesel tudi na spreminjanje olimpijske medijske krajine skozi olimpijski kanal, ki utegne kmalu postati tudi dodatna vsebina nacionalnih olimpijskih komitejev.
Sponzorsko okolje s pandemijo in brez nje
Kakšni so aktualni izzivi blagovnih znamk pri športno-sponzorskih sodelovanjih? Kako dobro so slovenska podjetja in klubi pripravljeni na izzive, ki jih je prinesel covid-19? Kako bodo športna sponzorstva delovala v letu 2021? Na ta in podobna vprašanja so odgovarjali gostje športno obarvanega srečanja Društva za marketing Slovenije, še pred tem pa je podjetje Sport Media Focus, tudi organizator SPORTO konference, skupaj s partnerji pripravilo raziskavo na to temo.
O »dirkanju za boljšo prihodnost« smo se pogovarjali s Katie Traxton, direktorico komuniciranja pri Formuli E. Lewis Wiltshire, izvršni direktor Seven League, vodilne evropske agencije s področja digitalnega v športu, pravi, da so prav digitalne tehnologije najboljše orodje za okrevanje športne industrije.
Pogovarjali smo se tudi s Kristianom Gotschom, regijskim direktorjem pri športno-marketinški agenciji Two Circles, pa z Alexom Balfourjem, digitalnim pionirjem in svetovalcem agencije TEAM Marketing AG, ki sodeluje pri nogometnih tekmovanjih UEFA, Stefanom Gunnarssonom o nagrajeni prenovi podobe islandske nogometne reprezentance, in Seanom Callananom iz Melbourna, ki ustvarja odmeven podkast Sports Geek.
Seveda so v novi števili SPORTO magazina na voljo tudi uveljavljene rubrike kot so podatki o gledanosti športnih prenosov na naših televizijah, pa številke sledilcev naših najbolj izpostavljenih športnikov in organizacij na družbenih omrežjih, napoved prihajajočega dogodka (UEFA Euro U21) in športno-marketinša osebna izkaznica Matica Švaba, poslovnega direktorja Olimpijskega komiteja Slovenije.
V magazinu tudi več o gostih in programu mednarodne konference SPORTO 2021 ONLINE EXPERIENCE, ki bo tokrat (kot 17. izvedba) potekala prek spletne platforme 21. in 22. januarja.
Magazin v tiskani obliki brezplačno prejmejo udeleženci prejšnjih konferenc, priložen pa je tudi novi številki Marketing Magazina.
Magazin je na voljo tudi za prenos v digitalni obliki (pdf) tukaj.