Po razburljivem in za Slovenijo ter širšo regijo športno zelo uspešnem poletju je pred vami že 27. številka SPORTO magazina. Kot ponavadi je jesenska izdaja izšla kot uvertura v bližajočo se SPORTO konferenco, ki bo letos vnovič potekala v Portorožu in sicer 21. ter 22. novembra. Pogledali smo, kakšen je širši vpliv in marketinška privlačnost serijskih zmagovalcev, kakršna je tudi izjemna Janja Garnbret ter trende na področju »endorsement« sodelovanj. Pokukali smo na sever Evrope in podrobneje spoznali športno-sponzorski trg Finske, Danske in Švedske. Za nekaj več adrenalina vam je na voljo zgodba o izjemni jadralski regati The Ocean Race. Seveda nismo pozabili na nekatere aktualne športne presežke in njihovo zakulisje od naših izjemnih kolesarjev do kenijskega supertekača. Podrobneje v napovedniku.
Tisti, ki lahko za vedno spremenijo šport
Zanimalo nas je, kaj je tako privlačnega na (izven)serijskih zmagovalcih in kakšen je širši vpliv športnih dominatorjev. Skozi prizmo njihove marketinške privlačnosti in na primeru športnega plezanja – panoge, ki je v vzponu in se bo v Tokiu 2020 pridružila olimpijski družini in večjemu globalnemu odru – smo se dotaknili tudi aktualnih trendov, ki zadevajo »endorsement« sodelovanja športnikov. Jeremy Edwards (Activative) pravi, da je edino zares ključno merilo o tem, kako pomemben je nekdo za svoj šport, to, kar pusti za sabo. »Šteje to, kaj športniki prinesejo športu. Kako ga za vedno spremenijo. Kako na novo, višjo raven povzdignejo in premaknejo meje ne le svojih nastopov, temveč tudi samega športa. Serijski zmagovalci svoje nasprotnike prisilijo v to, da se prilagodijo, športne organizacije pa, da spremenijo svoja pravila ter navdihnejo naslednje generacije, da si želijo ponoviti njihove uspehe in spremeniti izbrani šport.«
Simone Biles je zgolj na svetovnih gimnastičnih prvenstvih doslej osvojila 25 kolajn.
Zapletena distribucija vsebin
Guy-Laurent Epstein, direktor marketinga pri družbi UEFA Events, pravi, da je »ljubiti nogomet« zagotovo prava besedna zveza, saj nogomet temelji na strasti in čustvih. Največji čar nogometa pa je v njegovi globalni privlačnosti. Govorec na letošnji SPORTO konferenci je povedal nekaj več tudi o moči doslednega znamčenja na primeru Lige prvakov, pomenu distribucije vsebin na raznolikih platformah, tudi OTT in sodobnih sponzorskih sodelovanjih, med katerimi je vse več digitalnih velikanov.
V 25-ih letih obstoja je identiteta Lige prvakov bolj kot revolucijo doživljala evolucijo.
Sponzorski trg v Skandinaviji
Vodilne predstavnike finskega, danskega in švedskega panožnega združenja smo povprašali o vrednosti tamkajšnjega trga športnih sponzorstev, njegovi rasti, specifičnih značilnostih in izzivih ter najbolj priljubljenih šport(nik)ih. Na Finskem sponzorski trg raste s po štiriodstotni stopnji letno, Na Danskem je priljubljenejši izraz od sponzorstev komercialno partnerstvo, na Švedskem pa opažajo, da se agencije za športna sponzorstva razvijajo v agencije polnih storitev.
Najbolj priljubljen šport na Finskem je hokej na ledu, kar se zrcali tako v številu gledalcev kot posledično v njegovi poslovni vrednosti.
Čudeži se dogajajo, največ jih je v športu
Scott Kegley, izvršni direktor digitalnih medijev in inovacij pri Vikingih, ekipi ameriškega nogometa iz Minnesote, je nadvse zanimiv sogovornik. Čeprav ima ameriški nogomet manj tekem kot košarka ali bejzbol, pa je na družbenih omrežjih to izjemno priljubljen šport. Privlačnih zgodb je veliko, tu in tam pa navduši tudi kakšen športni čudež. O enem od njih bo Kegley pripovedoval na letošnji SPORTO konferenci.
Pri Vikingih najbolj cenijo zvestega navijača, zato so leta 2016 ustvarili aplikacijo Vikings Rewards.
Nenehen cikel vsebin
»Če z vsebinami ne sprožite čustvene reakcije, ne boste dobili nobene povratne informacije, ne pozitivne ne negativne. Suhoparna vsebina poraja pasiven odziv in enoličnost blagovni znamki ne prinaša nikakršne zvestobe. Morda bi to lahko delovalo le, če bi bila ponudba vaših sorodnih vsebin omejena, a v nasprotnem primeru jih bodo ljudje iskali drugod,« pravi Lee Walker, izvršni urednik ameriškega spletnega portala Bleacher Report, kjer je vključevanje animiranih videovsebin z elementi parodije postal njihov zaščitni znak.
Jadrnice snujejo z mediji v mislih
Regata The Ocean Race popelje jadralce v najbolj oddaljene predele planeta, kar se lahko izkaže za izjemno grobo in surovo izkušnjo. A zahvaljujoč tehnologiji in ljudem, ki jo znajo uporabljati, (digitalno) občinstvo ni nikoli predaleč. Jonathan Turner, vodja digitalnega področja pri omenjenem tekmovanju, pojasnjuje, kako vse skupaj deluje.
Pri regati The Ocean Race vedno iščejo nove načine, kako povedati zgodbo.
Pogovarjali smo se tudi z Marinom Ribaćem iz Sportradarja, največjim ponudnikom podatkov v svetu športa, in z Marzeno Bogdanowicz (Nogometna zveza Anglije) o novih marketinških spoznanjih v ženskem nogometu ter graditvi znamke Levinj (»Lionesses«). V kolumni sponzorski strateg Carsten Thode (Aphetor) govori o temelju vseh športnih komercialnih modelov, o ekskluzivnosti in obsedenostjo z njo pri mnogih imetnikih pravic in sponzorjih. Kolumno ima tudi Kim Skildum-Reid (Power Sponsorship), avtoriteta na področju sponzorstev v Avstraliji, v njej pa je poudarek na specifičnosti sponzorstev v svetu igričarstva oziroma v e-športu. V standardnih rubrikah SPORTO magazina tokrat gostimo enega najbolj nadarjenih mladih kolesarjev Tadeja Pogačarja, kolega iz panoge Uroša Stanića (NK Rijeka), napovedujemo hokejsko SP divizije I v Ljubljani ter pri pregledu TV-gledanosti prvič povsem na vrhu lestvic pozdravljamo odbojko z minulim evropskim prvenstvom, na katerem so Slovenci vnovič osvojili srebrne kolajne.
SPORTO magazin prejmejo dosedanji udeleženci SPORTO konferenc ter naročniki Marketing magazina. Če bi želeli svoj izvod, nam pišite na info@sporto.si