Majska številka SPORTO magazina je nekoliko drugačna. Podoba je osvežena, skozi 72 strani nove izdaje je namreč zapihal svež veter, ki pa je poleg prenovljenega izgleda znova prinesel tudi kopico novega branja. Naslovna zgodba se tokrat odvija v Teksasu, kjer smo se za kulisami fenomenalnih nastopov Luke Dončića v krstni sezoni Lige NBA pogovarjali z najbolj odgovornimi ljudmi pri moštvu Dallas Mavericks. Podrobneje v napovedniku.
Lukova čarovnija in vpliv na NBA franšizo
Bili smo v Dallasu, kjer smo zaslišali vse, ki so tako ali drugače povezani z Luko Dončićem. Pogovarjali smo se z direktorico ekipe Dallas Mavericks Cynthio Marshall, podpredsednikom kluba za sponzorstva Ryanom Mackeyjem, odgovorno za klubske izdelke Alison Panasik ter direktorico marketinga Iris Diaz, svoje mnenje pa je dodal tudi taksist z ulic Dallasa.
Lukova prva sezona v ligi NBA je sezona presežkov tudi po prodaji njegovih izdelkov, saj se lahko v celotnih ZDA z njim kosa le nekaj res največjih zvezdnikov lige. Luka je po prodaji uradnih dresov preko NBAStore.com trinajsti – med Paulom Georgeom in Damianom Lillardom; prvi je »kralj« LeBron James–, bržkone pa bi bil še precej višje, če bi se v kvoto šteli tudi dresi, prodani v American Airlines Centru, domovanju Mavericksov. Kot nam je povedala Alison Panasik, podpredsednica kluba, zadolžena za klubske izdelke in identiteto znamke, so številke resnično navdušujoče in česa podobnega v svoji bogati poslovni karieri, v kateri je bila tudi članica ekipe NFL Dallas Cowboys, še ni doživela.
Sponzorstva: oznamčeno okolje in vpleteno občinstvo, večji sponzorski vložki v ženski šport
Electric Ireland (EI), irski dobavitelj električne energije, je za svoji sponzorski aktivaciji »Game Changers« z Nogometno zvezo Severne Irske in »Darkness into Light« v sodelovanju z dobrodelno organizacijo Pieta Home dobil kar pet nagrad Evropskega sponzorskega združenja (ESA). Podroben vpogled v ozadje njunega nastanka nam je ponudila Edel McCarthy, ki je pri EI odgovorna za sponzorstva in njihovo aktivacijo.
Za prihodnost blagovnih znamk je pomembno, da pritegnejo sicer težko ulovljivo in izmuzljivo mlajše občinstvo. Ni jih malo, ki so že prepoznale, da jim to lahko uspe tudi s pomočjo sponzorskih aktivacij. V Gorenju (SimplyFans), Ljubljanskih mlekarnah (Alpska super junakinja Ilka) in Petrolu (Tekmujmo skupaj), prejemnikih SPORTO Awards 2018, so razkrili izzive in zakulisje tega, kako so z domiselno uporabo predvsem digitalnih orodij uspeli vplesti občinstvo in ga navdušiti za športne junake v oznamčenem okolju lastne blagovne znamke.
Sally Horrox (Y Sport), ki se ukvarja s komercialnim razvojem ženskega športa pravi, da je razvoj profesionalnega ženskega športa dobil tak pospešek, da so to blagovne znamke že zaznale in ženski del tekmovanj ni več dojeman kot »davek« na sponzorstva moške igre.
McLaren zasvojen z napredkom, transformacija Eurosporta
Novozelandski dirkač Bruce McLaren je vzpostavil moštvo pod svojim imenom že leta 1963 in od takrat se genski zapis blagovne znamke McLaren, ki je bila od nekdaj povezana z vrhunskimi rezultati, ni dosti spreminjal. Je pa McLaren – pogovarjali smo se z direktorjem marketinga Johnom Allertom – v svoji več kot polstoletni zgodovini močno razširil področje delovanja, od profesionalnega kolesarstva do e-športa.
Pol leta po svojem gostovanju na SPORTO konferenci v Portorožu nam je Kenechi Belusevic, vodja razvoja, distribucije in športnih vsebin medijske hiše Discovery, zaupala nekaj novosti in podatkov, ki kažejo na uspešno transformacijo športne televizije Eurosport in drugih športnih produktov Discoveryja.
TikTok, MyCujoo, e-šport
Ste že slišali za TikTok, mobilno aplikacijo, ki je neverjetno priljubljena med najstniki in na kateri imajo tudi športne organizacije vsak dan več profilov? Brez skrbi, če ste o njem slišali zgolj bežno »šušljanje« med mlajšimi, morda vašimi najstniškimi otroki, ste pravzaprav v zlatem povprečju. Pa čeprav menite, da ste digitalno napredni in imate profil na Facebooku, Twitterju ali Instagramu.
Mlada spletna nogometna platforma MyCujoo, ki ponuja vsem dostopne spletne prenose, je plod spodbujanja inovacij in ambicij po ustvarjanju najboljših izkušenj za globalno nogometno skupnost. Direktor marketinga tega nagrajenega start-upa David Fowler, pred tem direktor znamke FIFA, je ponosen na »gostovanje« skoraj 800 tekmovanj iz več kot sto držav v lanskem letu, govori pa tudi o pristopu športnih organizacij, kjer so navijači na prvem mestu.
Z Malphom Minnsom iz svetovalne družbe Strive Sponsorship smo se poglobili v svet e-športa, ki si vtira pot v naš vsakdanjik. V kompleksnem ekosistemu tekmovalnega »gaminga« smo tokrat namenili večji poudarek športnim simulacijam in se dotaknili povezav z olimpijskim gibanjem.
V kolumni Carsten Thode (Aphetor) na primeru Kodaka ugotavlja spremembe pri definiciji spremljanja športa pri mladih, v naših standardnih rubrikah pa smo tokrat gostili velikega povratnika Tigerja Woodsa, našo nogometno »hobotnico« Jana Oblaka in pregled TV-gledanosti športnih dogodkov, kjer so pozimi prednjačili smučarski poleti, skoki, tokrat celo z žensko tekmo v Ljubnem na prvem mestu, in tekme svetovnega pokala v alpskem smučanju. V rubriki, kjer se vam predstavi kolega iz branže, je premierno nastopil Matej Avanzo, direktor košarkarjev Sixta Primorske.
Novi magazin, z vpogledom v delovanje in trende v športni industriji, prejmejo udeleženci SPORTO konference (letos bo potekala 21. in 22. novembra), izšel pa je tudi kot priloga aktualne številke Marketing magazina. V kolikor bi želeli svoj izvod, nam pišite na info@sporto.si.