Kaj prinaša nova številka SPORTO magazina?

Že tradicionalno tudi letos nekaj tednov pred SPORTO konferenco med vas prihaja nova številka SPORTO magazina. Revija tako v spletni kot v tiskani obliki po eni strani znova prinaša nekaj napovedi in usmeritev pred bližajočo se konferenco, po drugi strani pa s samostojnimi vsebinami vnovič vsem, ki jih zanima šport, športni posel, sponzorstva in marketing, omogoča veliko zanimivega branja in pogovorov o naši branži.

SPORTO konferenca bo 1. in 2. decembra v Portorožu, SPORTO magazin pa je že na voljo, in sicer povsod, torej brezplačno na spletu, v angleški različici pa tudi v tiskani obliki. V reviji smo iz več zornih kotov pregledali športno leto 2025 z nekaterimi zanimivimi trendi, pogovarjali pa smo se z nekaterimi vrhunskimi mednarodnimi strokovnjaki s svojih področij.

V nadaljevanju na kratko predstavljamo nekaj vsebin novega SPORTO magazina, ki je na voljo za prenos v digitalni obliki (pdf.) tukaj.

Rdeč med biki, rdeč med vragi

Naslovna tema je povezana s letošnjim rekordnim prestopom za slovenske razmere v svetu vrhunskega nogometa, ko je Benjamin Šeško prestopil iz Red Bull Leipziga v Manchester United. Pogovarjali smo se z njegovim agentom Elvisom Bašanovićem, ki je razkril nekaj zanimivosti tega posla; dvopomensko – konkretnega posla v Premier League in na splošno posla nogometnih agentov.

Od petoligaša do svetovnega fenomena

Z otoškim nogometom je povezana tudi edinstvena zgodba o klubu Wrexham, ki sta ga pred leti kupila hollywoodska zvezdnika. Nekdanji valižanski petoligaš je postal globalna športna in kulturna znamka ter šolski primer, kako lahko moč pripovedovanja zgodb in digitalna strategija povzdigneta lokalno skupnost v globalni fenomen.

Radovicheva pomoč nogometu

Še en intervju je zelo nogometno obarvan. Za SPORTO si je namreč vzel čas Pete Radovich, eden od vodilnih svetovnih televizijskih producentov, v ZDA izjemno priznani snovalec prodornih športnih vsebin in kreativni direktor športnega programa TV-mreže CBS, dobitnik kar 45 nagrad emmy. V zadnjih letih je najbolj ponosen na svoj Golazo, oddajo, ki premika meje v priljubljenosti nogometa v ZDA.

Kje je globalna sponzorska scena?

Maher Labban, izvršni direktor nagrad Clio Sports, nam je razkril, zakaj so prav občutki srce kreativnega marketinga, kako žirija prepoznava ideje, ki premikajo meje, ter zakaj navdih pogosto prihaja iz najmanjših, a najbolj strastnih okolij. V bližini premikov in stalnic v branži je tudi Ricardo Fort (agencija Sport by Fort), eden najizkušenejših mož sponzorske industrije, ki je z nami delil vpoglede in razmišljanja glede dogajanja na globalni sponzorski sceni, posebej v povezavi z največjima dogodkoma – olimpijskimi igrami in svetovnim nogometnim prvenstvom.

Pogovori s strokovnjaki: Harvey, Mootoosamy, Meacham…

Še trije intervjuji bogatijo tokratno številko SPORTO magazina. Michael Harvey je vodja strategije pri agenciji WePlay, kjer nekaterim vodilnim znamkam iz sveta športa pomagajo pri rasti. Pojasnjuje, kaj v današnjem digitalnem športnem marketingu pomeni strategija, kako pristopati do podatkov in zakaj je digitalno oglaševanje ključno za širjenje občinstva. Anaïs Guillemané Mootoosamy je strateška direktorica v francoski oblikovalski agenciji W Conran Design, kjer so poskrbeli za prelomno vizualno identiteto olimpijskih iger v Parizu lani. Pod njenim strateškim vodstvom je projekt Pariz 2024 naletel na svetovno prepoznavnost. Pogovarjali pa smo se tudi z Nickom Meachamom, direktorjem podjetja SportPro Media, ki že dvajset let preučuje in povezuje področji medijev in športa.

Zgodbi o legendarnim smučinah in morskih brzinah

Še dve bolj reportažni športno-marketinški zgodbi izpod peres naših sodelavk sta vredni vaše pozornosti. Oboje sta športa, ki spodbujata trajnostni napredek. SailGP prehaja iz eksperimentalne zasnove v zrelo, globalno športno franšizo, ki po poslovnem modelu in produkcijski dovršenosti stoji ob boku največjim športnim ligam sveta. Pa vendar gre za jadranje. Worldloppet pa je globalna skupnost tekačev na smučeh, ki združuje 19 kultnih maratonov, med katerimi zaseda kraljevo mesto 90-kilometrska klasika Vasaloppet z več kot stoletno tradicijo.

Med Ajšo in Janjo

Seveda nismo pozabili na nekatere naše stalnice. V SPORTO magazinu boste našli najnovejše lestvice športnikov na družbenih omrežjih, za domačo športnico v vzponu smo izbrali košarkarico Ajšo Sivka, ki je z eno nogo že v ženski NBA ligi, iz naše panoge smo tokrat izpostavili Domna Dana Gaimana, vodjo globalnega marketinga pri Elanu, v fotoizboru pa sta izpostavljena svetovni kralj in kraljica višin, torej neverjetni Šved Armand Duplantis in nič manj izjemna naša Janja Garnbret.