Ni več daleč začetek decembra, ko nas v (S)Portorožu – tokrat prvič v ponedeljek in torek – čaka tradicionalno srečanje vseh, ki nekaj pomenijo na področjih športnega biznisa, marketinga in sponzorstev. 1. in 2. decembra bo naš obmorski turistični biser v znamenju SPORTO konference, največjega srečanja v tem delu Evrope s področij športnega marketinga, sponzorskih strategij in aktivacij, digitalnih in drugih medijskih pristopov ter inovacij.
SPORTO vselej ponuja širok vpogled v trende v tej industriji. Študije primerov, razprave in intervjuji na križišču področij s poudarkom na sponzorski strategiji, grajenju in trženju znamk v športu, digitalni komunikaciji, znamčenju športnikov, olimpijskem marketingu, vključevanju navijačev in drugih temah s stično točko – izkoriščanjem komunikacijske in komercialne moči športa. Tudi letos bodo za našteto poskrbeli eminentni gostje, tudi v svetu priznani strokovnjaki na svojih področjih.
Poleg velikega odra bo pestro seveda tudi drugje, od spremljevalnih dvoran, kjer bo potekala vrsta medijskih pogovorov in ‘podcastov’, do našega tradicionalnega sejmišča, kjer se bodo predstavili naši partnerji.
Bržčas najbolj odmevno ime letošnje konference bo Colin Jackson. Legendarni Valižan je vladal na 110 m z ovirami v 80. in 90. letih, kar 13 let držal svetovni rekord in ostal nepremagan na evropskih prvenstvih več kot desetletje. Danes je prepoznaven televizijski komentator in mednarodni športni direktor dogodka Wings for Life World Run – edinstvene tekaške prireditve, ki zbira sredstva za raziskave poškodb hrbtenjače. V pogovoru bomo raziskali njegovo atletsko pot, poglede na svet atletike in globalni vpliv teka Wings for Life.

Zares učinkovit pristop do sponzorske znamke zahteva več kot le logotip in stisk roke. Ricardo Fort, ustanovitelj Sport by Fort Consulting, ki je vodil globalna sponzorstva pri Coca-Coli in Visi, bo predstavil, kako lahko smiselna partnerstva spodbudijo resnične rezultate – tudi v luči prihajajočih velikih dogodkov, kot sta OI 2026 in svetovno prvenstvo v nogometu.
Strateška direktorica pri agenciji W Conran Design Anaïs Guillemané Mootoosamy bo na primeru večkrat nagrajene vizualne identitete olimpijskih in paralimpijskih iger Pariz 2024 ter preteklega dela za Roland Garros, Nogometno zvezo Francije in Ballon d’Or, raziskala, kako lahko šport oblikuje identiteto, čustva in pomen daleč onkraj rezultatov.
Welcome to Wrexham ni le odmevna športna dokumentarna serija, temveč študija primera sodobnega klubskega razvoja, pristnega pripovedovanja in rasti športne znamke, zasnovane na skupnosti. Shaun Harvey, strateški svetovalec kluba, bo razkril ozadje izjemnega vzpona. Predstavil bo, kako je povezanost s skupnostjo postala prednost kluba in kaj je potrebno za preobrazbo petoligaša v globalni fenomen. Na odru se mu bo pridružil Alexandre Lefebvre, uspešen kanadski podjetnik, sicer pa večinski lastnik Hokejskega kluba Olimpija. Kluba, v katerem je na več področjih v zadnjih sezonah zaznati preporod, seveda tudi po zaslugi snovalca idej iz dežele, kjer je hokej na ledu doma.
Pogovarjali se bomo še z enim predsednikom Olimpije, in sicer košarkarske. Emil Tedeschi, predsednik uprave Atlantic Grupe, vodilnega proizvajalca in distributerja hrane v jugovzhodni Evropi, je prvi mož košarkarjev Cedevite Olimpije, sodeloval pa bo v tradicionalnem Sporto Talku o prepletu športa in marketinga.

Z Maherjem Labbanom, izvršnim direktorjem pri Clio Sports, si oglejte najbolj ustvarjalne ideje s področja športnega marketinga z vsega sveta. Ta predstavitev bo pokazala, kako nagrajena dela premikajo meje, spodbujajo domišljijo in na novo opredeljujejo, kaj je mogoče v svetu športa. Spoznajte najnovejše trende in se poglobite v inovativne pristope.
V hitro razvijajočem se digitalnem okolju se športne organizacije soočajo z vedno večjim pritiskom, da rastejo učinkoviteje in hitreje. Michael Harvey, vodja strategije pri agenciji WePlay, bo na konkretnih primerih osvetlil, kakšna je vrednost t. i. »performance« razmišljanja in zakaj je kombinacija kreativnosti, vsebine in poglobljene analitike danes nujna.
Malph Minns, ustanovitelj agencije Strive Sponsorship, bo predstavil pristop za merjenje donosnosti sponzorstev. S pomočjo študij primerov iz prakse bo pokazal, kako sponzorske znamke dokazujejo svoj prihodkovni prispevek in kaj to pomeni za imetnike pravic, ki želijo izkazati resnično koristnost partnerstev.
Od sprememb v medijskih navadah do novih tehnologij, od vse zahtevnejših pričakovanj navijačev do novih modelov prihodkov – kam dejansko gre industrija športa? Nick Meacham, izvršni direktor pri SportsPro, nas bo popeljal skozi ključne trende in primere iz prakse, ki skupaj rišejo zemljevid prihodnosti športa.
Lotte Denoo je od letošnjega leta odgovorna za strateški razvoj politike zvestobe in lojalnosti pri nogometnemu klubu Club Brugge. Gradi na viziji zvestobe s projekti, osredotočenimi na članstvo, mednarodno strategijo za navijače in rekrutacijo fenov v pripravah na gradnjo novega stadiona.
Izvršni direktor za partnerstva pri OMD EMEA Sha Rasti vodi in usmerja strategijo športnih partnerstev za podjetje Apple v Evropi, na Bližnjem vzhodu in Afriki. Sha je tesno sodeluje z vodilnimi znamkami in imetniki pravic v športni in zabavni industriji kot so FedEx, Santander, EE, HSBC, Allianz, Subway, Formula 1, OI Rio 2016, LTA, Arsenal FC, UEFA in Team GB. Njegove misli bo dopolnjeval Luca Borzatta iz Telekoma Slovenije kot koproducent športne serije Bratje z igrišča, predvsem v smeri, kako bo izgledal športni navdušenec leta 2030 in kako se bodo razvijale športne vsebine na različnih platformah.

Pablo Dopico je direktor rasti pri Sportradarju, na konferenci pa se bo osredotočil na blagovne znamke, ki želijo vzpostaviti stik z na videz neskončnimi stičnimi točkami, kanali in platformami, kjer lahko športni navdušenci živijo svojo strast. Kako lahko v tem okolju znamke uporabijo športne trenutke v realnem času, da pritegnejo pozornost navdušencev, hkrati pa ostanejo relevantne in pristne?
Nekdanji veliki slovenski ponos Elan so pred 80 leti zgradili pionirji in ta miselnost je pomembnejša kot kdaj koli prej, saj podnebje in tehnologija preoblikujejo smučišča. Skozi pogovor z Domnom Gaimanom, vodjo globalnega marketinga, se bomo pozanimali tudi o tem, kaj so v Elanu skozi leta naredili narobe. Kako se Elan spopada z današnjimi spremembami, kako uporablja umetno inteligenco, krepi partnerstva in uporablja soznamčenje za pripovedovanje pomembnih zgodb.
Dolgoletno sodelovanje med SPORTO konferenco in Evropskim združenjem sponzorjev (ESA) bo obrodilo konkretne sadove tudi na odru. Poslovanje ženskega športa namreč zaznamuje hitra rast, vendar se še sooča s precejšnjimi strukturnimi ovirami. V klepetu bosta Zarah Al-Kudcy, glavna direktorica za prihodke pri WSL Football, in Sophie Morris, predsednica ESA, razpravljali prav o teh izzivih – privabljanju in ohranjanju sponzorskih naložb v »zagonskem« načinu, obvladovanju visokih pričakovanj, ko so naložbe še vedno nizke, komercializaciji premije za angažiranost in odločitvah o notranjem upravljanju.

Med konferenco bomo nekaj časa namenili tudi predstavitvi in podelitvi SPORTO nagrad. Nagrade že šestnajst let spodbujajo in nagrajujejo najboljše primere dela na področju sponzorstev in marketinga v športu. To je izjemna priložnost za blagovne znamke, imetnike pravic in agencije, da pridobijo strokovno priznanje v nenehno razvijajočem se sektorju. V sodelovanju z Mediano bomo predstavili tudi najnovejše SPORTO Brands, najboljše »športne blagovne znamke« iz Slovenije, Hrvaške in Srbije. SPORTO torej tudi letos vabi, še nekaj dni pa je tudi čas za prijave vseh zainteresiranih.