Le še teden nas loči do tradicionalne, že 16. izvedbe mednarodne SPORTO konference, ki bo v Portorožu v hotelu Mind Slovenija 5* prihodnji četrtek in petek, torej 21. in 22. novembra. Dogodek bo vnovič na enem mestu združil glavne akterje na področju športnega posla v širši regiji; prisotni bodo predstavniki številnih sponzorskih znamk, športnih organizacij, agencij in medijev iz 14 držav.
V (S)Portorož znova prihaja vrhunska zasedba strokovnjakov iz različnih področij »na križišču« sponzorstev, znamčenja, digitalne komunikacije in interakcije s ciljnim občinstvom, med njimi tudi predstavnik NBA kluba Dallas Mavericks, kjer blesti naš Luka Dončić.
Četrtek: Od ženskega nogometa prek Vikingov do sponzorske kreativnosti
Prednost imajo dame, zatorej bomo letošnjo konferenco začeli z vpogledom v komercialno rast ženskega športa iz zadnjega obdobja z vidika imetnikov pravic in sponzorskih znamk. Pogledali bomo v strategijo nadvse priljubljenih Levinj (»Lionesses«), članic angleške nogometne reprezentance in vse bolj prepoznavne športne znamke. Vse našteto bodo obdelale strokovnjakinje s področja ženskega športa, izvršni partnerici v svetovalni družbi Y Sport Sally Hancock (sponzorska osebnost leta v Veliki Britaniji) in Sally Horrox ter direktorica marketinga ženskega nogometa pri Angleški nogometni zvezi Marzena Bogdanowicz. Marzeni, ki je bila v preteklosti tudi arhitektka znamke britanske olimpijske ekipe Team GB, se bosta v pogovoru pridružili slovenski predstavnici Urška Končar, vodja sektorja za trženje in komuniciranje pri NZS in Andreja Leskovšek McQuarrie, predsednica kluba ŽNK Radomlje.
Tudi naslednja gostja na odru bo dama in to tretja Sally. Vodja poslovnega razvoja japonskega tehnološkega velikana Rakuten Viber Sally Burtt-Jones, ki sodeluje s športnimi institucijami kot sta FC Barcelona in Golden State Warriors, bo razložila, kako pridobiti občinstvo v obdobju izredno kratke pozornosti uporabnikov, včasih tudi s pomočjo klepetalnih robotov. O uspešnem poslovnem modelu, združevanju športa in pop kulture ter kreiranju vsebin in inovacijah bosta nato več povedala »wrestler« Giancarlo Bernini, direktor marketinga pri WWE International, in Scott Kegley, izvršni direktor za digitalne medije in inovacije pri večkrat nagrajeni (digitalni) ekipi ameriškega nogometa Minnesota Vikings.
Pridružite se vodilnemu dogodku s področja marketinga in sponzorstev v športu v regiji
Četrtkovo popoldne se bo začelo še bolj adrenalinsko, saj bomo z »jadralcem« Jonathanom Turnerjem, direktorjem digitalnih vsebin pri The Ocean Race, pokukali v tehnološko, komunikacijsko in trajnostno zakulisje ene najzahtevnejših preizkušenj v profesionalnem športu, ki je v letu 2019 osvojila številne nagrade na globalnem športno-marketinškem odru. Joel Seymour-Hyde, direktor britanske podružnice Octagona, globalne kreativne športno-marketinške agencije, bo govoril o kreativnih delih, ki premikajo meje v športni industriji in so bila letos nagrajena v okviru (premierne) športne kategorije »Entertainment Lions for Sport« na Kanskih levih.
Uradni del prvega dne bo zaključil eminentni gost, prvi mož UEFA Events Guy-Laurent Epstein, ki bo predstavil svoje izkušnje in pogled na spremenjene oblike distribucije vsebin, OTT platforme in e-športa ter spregovoril o izzivih evropskega nogometa v spremenjenem medijskem okolju.
In nagrado prejme …
Programskemu delu bo sledila SPORTO večerja, podelitev SPORTO Awards & Brands (oboje v hotelu Mind Slovenija 5*) ter SPORTO Party, ki bo potekal v klubu Tivoli v družbi Samuela Lucasa & The Groove Station.
V sodelovanju z Evropskim sponzorskim združenjem (ESA) bomo tako že osmič nagradili najboljše primere dobre prakse na področju sponzorstev, trženja in (digitalnega) komuniciranja v športnem okolju. V sodelovanju z raziskovalno družbo Mediana pa bomo razglasili tudi SPORTO Brands 2019 tako za Slovenijo kot Hrvaško in Srbijo. Poglejte si izjemno konkurenco in pet najvišje ocenjenih slovenskih športnic (Janja Garnbret, Meta Hrovat, Ema Klinec, Tina Trstenjak Ilka Štuhec) in športnikov (Tim Gajser, Luka Dončić, Goran Dragić, Primož Roglič, Jan Oblak).
Petek: Zadnja četrtina pripada Dallasu
Članica upravnega odbora Evropskega sponzorskega združenja Sophie Morris bo pripravila uvod in se bo v pogovoru ob pomoči Veljka Odobašića (Sport MTS, Telekom Srbije), kjer so med drugim sponzorski partnerji obeh največjih rivalov Crvene zvezde in Partizana, poglobila v potencial sponzorstev, ki presegajo zgolj integracijo v okviru promocijskega spleta podjetja. Ali lahko tržniki spremenijo tudi interni pogled na sponzorstva?
Kako iz bolida Formule 1 presedlati na vrhunsko kolo? Izjemni strokovnjak za znamčenje John Allert (izvršni direktor McLaren Pro Cycling in član upravnega odbora McLaren Racing) bo razložil, kako in zakaj je McLaren razširil svojo blagovno znamko na področje profesionalnega kolesarstva. V pogovoru se mu bo pridružil direktor ekipe Bahrain Merida Pro Cycling Team, Milan Eržen.
Podroben program in urnik SPORTO konference najdete TUKAJ.
Jeff Nathenson, ki ima dolgoletne izkušnje pri gigantu YouTube, je direktor mednarodne izpostave digitalnega medijskega podjetja Whistle Sports, kjer ustvarjajo vsebine za postmilenijsko občinstvo, t. i. generacijo Z. V svojem predavanju bo argumentiral, zakaj bi morala podjetja in blagovne znamke k družbenim omrežjem pristopati drugače kot k drugim medijskim platformam.
Zadnji govorec letošnje konference pa prihaja iz Dallasa, kjer se vse vrti okoli izjemnega Luke Dončića. Connor Terry, vodja korporativnih partnerstev pri Dallas Mavericks, bo v pogovoru med drugim podrobneje predstavil tudi vpliv našega košarkarskega asa na komercialno plat NBA franšize ter kako moštvo krmari v okolju relativno novega mednarodnega partnerskega programa NBA.
SPORTO kot največji tovrstni dogodek v tem delu Evrope ostaja odlična priložnost za izmenjavo znanj in izkušenj, povezanih z izkoriščanjem komunikacijske in komercialne moči športa ter za poslovno mreženje.
Podroben program konference najdete TUKAJ.