Le še deset dni nas loči do jubilejne 20. SPORTO konference v Portorožu (21. in 22. november), največjega srečanja v tem delu Evrope s področij športnega marketinga, sponzorskih strategij in aktivacij, digitalnih in drugih medijskih pristopov ter inovacij. SPORTO vselej ponuja širok vpogled v trende v tej industriji. Študije primerov, razprave in poglobljeni intervjuji z vsebino na križišču področij s poudarkom na sponzorski strategiji in aktivaciji, grajenju in trženju znamk v športu, digitalni komunikaciji, znamčenju športnikov, olimpijskem marketingu, vključevanju navijačev in drugih specifičnih temah s stično točko – izkoriščanjem komunikacijske in komercialne moči športa. Za našteto poskrbijo predvsem gosti, ki so pogosto tudi v svetu vodilni strokovnjaki na svojih področjih.
Vnovič odmevna imena
Letos bo 21. in 22. novembra v Portorožu še posebej slovesno, dinamično in pestro, saj 20. rojstni dan konference takšnega formata pač ni vsak dan, niti vsako leto! Agencija Sport Media Focus, ki bdi nad blagovno znamko SPORTO in je organizator konference, je tudi za letošnje snidenje na Obali privabila nekatera odmevna imena iz industrije, v teh dneh pa seznam in program pravzaprav še dobivata končno podobo. Vsekakor pa je znano, da bo četrtkov program (21. 11.) v kongresnem centru Portus v središču Portoroža potekal od 9.15 do 17.30 ure, sledila bo podelitev SPORTO nagrad, zvečer pa se obeta še stalnica na SPORTO konferencah – odmevna zabava. Petkov program bo trajal do 13. ure.
Naj omenimo nekaj letošnjih gostov in njihove usmeritve predavanj oziroma področij, na katerih bodo z nekaj stotnijami slušateljev delili svoje znanje in poglede.
AC Milan, NBA, Guinness, IMG, LaLiga …
V Portorož pride Peter Morgan, direktor marketinga nogometnega velikana AC Milan, ki bo razkril, kako je legendarni italijanski nogometni klub postavil svojo globalno znamko na višjo raven in kako je nogometni svet »dobil klub, ki končno razume vrhunsko modo«.
Z nami bo tudi Sharon Fuller, podpredsednica, odgovorna za vsebine in družbena omrežja pri ligi NBA za območje Evrope in Bližnjega vzhoda. Med igralci, ki na družbenih omrežjih pritegujejo največjo pozornost, so številni evropski zvezdniki na čelu z Luko Dončićem. Sharon bo predstavila pristop, ki ga NBA uporablja za lokaliziran pristop k vsebinam.
Zagotovo bo kakšno zanimivost iz kolesarskega in menedžerskega zakulisja razkril Alex Carera, eden vodilnih agentov vrhunskih kolesarjev, tudi menedžer našega Tadeja Pogačarja.
O izvoru navijaštva bo poglede na konferenci delil Jonathan Potts, glavni svetovalec pri športno-marketinški agenciji Two Circles, ki dnevno analizira navade milijonov navijačev po svetu. Vprašanje »kako ljudje postanejo športni navijači?« je namreč ključno za vse, ki delujejo v športni industriji.
Pedro Cortez de Miranda, vodja projektov slovite španske LaLige, bo razkril, kako je s sezono 2023/24 španska nogometna liga začela pisati novo poglavje z imenskim partnerstvom z vodilno franšizo v industriji športnih videoiger, Electronic Arts (EA).
Misha Sher, globalni vodja skupine za šport, zabavo in kulturo pri EssenceMediacom, pravi, da je danes sponzorskim znamkam izjemno težko izstopati in da bi morale biti obsedene z ustvarjanjem vrednosti, ne pa da uporabnike bombardirajo s svojimi sporočili.
Po desetih letih se na SPORTO vrača Richard Ayers, ustanovitelj agencije ReMatch, pionir digitalnega marketinga v športu, prvi šef »digitala« pri Manchester Cityju in svetovalec pri IMG.
Ben Wells, izvršni direktor pri PTI Digital, prej komercialni direktor več slovitih nogometnih klubov v Angliji, bo predstavil, kako lahko šport s pomočjo podatkov in tehnologij ustvari višje prihodke in doseže večjo poslovno uspešnost.
Ne gre prezreti niti predavanja Thomasa van Schaika, izkušenega stratega znamčenja in nekdanjega globalnega direktorja marketinga Adidasa, avtorja knjige The Athlete Brand Book, o tem, kako lahko športniki in njihovi zavezniki gradijo uspešne znamke v današnjem tekmovalnem okolju.
V Portorožu bo še kar nekaj predavateljev in gostov, strokovnjakov športnega marketinga, denimo Patrick Carberry, vodja sponzorstev irskega ponosa Guinnessa, ter nekaj slovenskih kolegov, ki se bodo spomnili predvsem na – s vrhunskimi športnimi dogodki bogati – iztekajoče se leto 2024. Pogovarjali se bomo s Tanjo Dimitrovo (Lidl Slovenija), Alenko Anžič Potočnik (Hisense Europe), Mašo Puklavec Polutnik (STO) in Nikom Kušarjem (Telekom Slovenije).
Vas zanima? Dobrodošli!
Napovednik vsebine letošnje SPORTO konference je na voljo tu. Tudi letos smo kot uverturo v konferenco pripravili SPORTO magazin, kjer najdete obilico kakovostnega branja s področja sponzorstev, sodobnih trendov na področju športnega biznisa in medijev. V sodelovanju s Forbes Slovenije smo pripravili tudi zanimiv podcast na temo V športu niso več zvezdniki le športniki, temveč tudi gledalci – Forbes Slovenija.
Med konferenco bomo tradicionalno nekaj časa namenili tudi predstavitvi in podelitvi SPORTO nagrad. Nagrade že petnajst let spodbujajo in nagrajujejo najboljše primere izjemnega dela na področju sponzorstev in marketinga v športu. To je izjemna priložnost za blagovne znamke, imetnike pravic in agencije, da pridobijo strokovno priznanje v nenehno razvijajočem se sektorju. Letos tekmovanje vključuje šest vznemirljivih kategorij, med njimi tudi dve povsem novi! V sodelovanju z Mediano bomo predstavili tudi najnovejše SPORTO Brands, najboljše »športne blagovne znamke« iz Slovenije, Hrvaške in Srbije. SPORTO torej tudi letos vabi, še nekaj dni pa je tudi čas za prijave vseh zainteresiranih.
Se vidimo v (S)Portorožu!